Americký T-Mobile potvrdil, že se neznámým útočníkům podařilo z interních systémů firmy získat osobní údaje desítek milionů zákazníků. Podle předběžných výsledků šetření unikla data o 7,8 milionech současných smluvních (post-paid) klientech a o asi 40 milionech bývalých či potenciálních klientech.
Uniklá data mají u části klientů zahrnovat jména, data narození, čísla sociálního zabezpečení (Social Security Number, SSN) a čísla řidičských nebo jiných identifikačních průkazů.
U nejméně 850 tisíc současných zákazníků předplacených (pre-paid) služeb také unikla jména, telefonní čísla a PINy k jejich účtům. Operátor proto jejich PINy resetoval.
Podle T-Mobilu zatím nejsou důkazy o tom, že by se útočníci dostali také informacím o platebních kartách a dalším finančním datům uživatelů.
O úniku informoval o víkendu časopis Vice. Někdo podle něj na internetových fórech nabízel k prodeji za 6 bitcoinů dataset s údaji o celkem 30 milionech zákazníků amerického T-Mobilu.
Jakým způsobem se útočníci k datům dostali zatím není jasné. Operátor píše o „vysoce sofistikovaném kybernetickém útoku“, podrobnosti ale zatím nezveřejnil. Podle svého prohlášení už ale útočníkům zamezil v přístupu do svých systémů.