Slovenská televize přišla o data z peoplemetrů, nezná svoji sledovanost

4. 2. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
4. 2. 2011

Bez přesných dat o své sledovanosti je ode dnešního dne veřejnoprávní Slovenská televize (STV). Vypršela jí totiž smlouva se společností PMT, která u našich východních sousedů provádí elektronické měření sledovanosti televizí. Dočasné vedení STV, jež je od Nového roku součástí společné veřejnoprávní instituce Rozhlas a Televize Slovenska (RTVS), odmítlo podle serveru Mediálne.sk podepsat novou smlouvu, protože průzkum je podle něj příliš drahý.

K TÉMATU: Slovenská televize a rozhlas se od 1. ledna 2011 sloučí, schválili poslanci

STV nemá podepsanou smlouvu na dodej dat, proto jim dnes byl pozastaven, řekl webu tajemník PMT Vladimír Fatika. STV pokračování smlouvy skutečně nepodepsala, uvedl pro Mediálne.sk dočasný šéf STV Ľubomír Machaj, kterého výkonem funkce pověřila dočasná generální ředitelka RTVS Miroslava Zemková. Ta zároveň zakázala uzavírat za veřejnoprávní televizi i rozhlas jakékoli smlouvy, které by se přímo netýkaly zajištění samotného vysílání.

ČTĚTE TAKÉ: Na ředitele sloučené Slovenské televize a rozhlasu kandiduje 20 lidí

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

V současném rozpočtovém provizoriu nemůžeme podepisovat žádné smlouvy, které nesouvisí s výrobou programu, potvrdil Machaj. Částku, jakou PMT požadoval za dodej dat z peoplemetrů, dočasný šéf neupřesnil. Mediálne.sk ale s odvoláním na loňský rozpočet STV poukazuje na částku 730 tisíc euro, v přepočtu téměř 17,6 milionu českých korun. Absence peoplemetrových dat se negativně odrazí na prodeji reklamních časů STV, který je na přesných informacích o sledovanosti závislý.

Data o sledovanosti tří programů STV jsou ode dnešního dne zahrnovány do skupiny „ostatních televizí“, podobně jako zahraniční a malé kabelové a satelitní televize v České republice. Veřejnoprávní televize hodlá podle Machaje vyjednávat se společností PMT o lepších smluvních podmínkách.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).