Společnost Storyous spouští e-shopovou platformu, která propojuje restaurace s místními dodavateli, zatím nabízí jen produkty několika desítek výrobců a cílí hlavně na Prahu.
B2B e-shop nese název Storyous Market a snaží se oslovit zejména menší dodavatele, pro které je distribuce skrze velkoobchodní řetězce díky náročným objemovým podmínkám a agresivní cenové politice nedosažitelná. Platforma cílí hlavně na restaurace, kavárny, bary a pořadatele společenských akcí a tvrdí, že se chce oproti řetězcům vymezit soustředěním zejména na kvalitu.
„Naše zkušenost ukazuje, že je projekt příznivý právě pro malé dodavatele, kteří si tak mohou dovolit prodávat své zboží za fér ceny. Odpadá totiž mezičlánek v podobě velkoobchodů, které požadují plnění určitých dodávaných objemů a snaží se nakoupit co nejlevněji. Musí do ceny zahrnout svoji marži a mít jistotu, že je cena pro koncového odběratele stále zajímavá. Dosavadní praxe byla taková, že zákazník navštěvuje velkoobchod, který má svou marži a cenu zboží zvedá i logistika. Ve Storyous Marketu podnik objednává přímo od výrobce, tedy u zdroje. Například u moštu tak má garantováno, že se jedná o místní produkt,” prohlašuje Jakub Mates ze společnosti Storyous, který je vedoucím projektu.
Do projektu se k dnešnímu dni zapojilo už 35 dodavatelů a obsahuje přes 1000 položkami. Své produkty na Storyous Market nabízí například pivovar Falkenštejn, Veskle, RedPig, Nemléko, Zázračná limonáda, Na břehu Rhôny nebo Bohemsca.