SPIR vyzývá firmy, aby neinzerovaly na webech s nevhodným obsahem

16. 6. 2017

Sdílet

Prestiž značek a dobré jméno mohou jednoduše ohrozit inzeráty zobrazené u obsahu, který nesouzní s filozofií. SPIR tak vyzývá inzerenty a jejich agentury, aby při umísťování své reklamy distribuované prostřednictvím reklamních sítí na platformách s uživatelským obsahem požadovali záruky, že se jejich reklama nezobrazí u nevhodného obsahu.

Své zkušenosti už s tím mají třeba včetně Marks&Spencer nebo AT&T, které kvůli tomu stahovaly reklamu z YouTube. V rámci akce Brand Safety pak stáhly svou inzerci z YouTube i další globální firmy. A to proto, že se jejich inzeráty objevovaly před videem islámských extremistů.

„Inzerenti si někdy dostatečně neuvědomují, že si musí pečlivě hlídat, kde se jejich inzerce objeví. Často sledují pouze výkonnostní parametry reklamy a netuší, že se jejich značka může objevit vedle mimořádně problematického obsahu. Toto riziko hrozí především tam, kde je obsah generován uživateli, a nikoliv důvěryhodnými vydavateli, kteří za obsah ručí svým jménem,“ vysvětluje rizika takto zobrazované reklamy předseda SPIR (a zároveň ředitel Internet Info, vydavatele Lupa.cz, pozn. red.) Ján Simkanič. SPIR proto vyzývá zadavatele online inzerce, aby požadovali záruky vhodnosti obsahu, který se bude zobrazovat vedle jejich inzerátů.

První vlaštovky už tu jsou. Vodafone přepracoval svá pravidla pro inzerci a stahuje reklamu z webů, které šíří projevy nenávisti a falešné zprávy.

Podobně z konspiračních webů svou reklamu stáhla i Česká spořitelna. Reklamy banky se dříve točily i na serverech jako AC24, Czech Free Press nebo Vlastenecké noviny. Ty tak o příjmy z reklamy přijdou. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).