Ten problem je ale take na strane provozovatelu postizenych mailserveru - v nedostatecne validaci vracene DNS odpovedi. Ono testovat jen, zda-li dotaz vrati nejaky "A" zaznam (jak tvrdi treba ten GigaServer) rozhodne nestaci, ono je take potreba kontrolovat take navratovou hodnotu jako takovou - zda se vrati adresa ocekavana v zavislosti na specifikaci blacklistu. Typicky 127.0.0.2; nektere blacklisty pouzivaji dalsi adresy v ramci 127.0.0.0/8; ale malokdy neco jineho - ale <u>vzdy</u> maji provozovatele popsano, jake navratove hodnoty ocekavat.
A ti, kteri dnes meli nejaky problem zcela prokazatelne tuto kontrolu neprovadi vubec - vyprsene zaparkovane DNS servery maji wildcard a pro domenu spamcop.net vraci na vsechny dotazy IP 91.195.240.87. Pri spravne validaci vstupu by problem nikdo ani nezaregistroval. Aneb kdyby si provozovatele poradne precetli RFC 5782, tak by problem vubec nemeli... :-) Nekontrolovat vstup v roce 2021 stoleti je amaterismus.
tak mě to postihlo dnes taky - z ničeho nic uprostřed dne kolem oběda. Naštěstí se za pár desítek minut podařilo dohledat chybu. Ale je pravda, že mě neskutečně DERE naprosto laxní přístup Microsoftu a jeho programátorů při vývoji Exchange serveru.. Je fajn tam mít RBL listy, je správné, že každá příchozí zpráva se validuje oproti všem RBL listům a pokud jeden řekne NE, tak ji nepustí dále.. ale když ten jeden NEDA absolutně žádnou odpověď, tak by se na něj vůbec nemělo koukat a zprávu pustit dále.. jo a takový detail jako do NDR zprávy pro odesílatel přidat kromě "your IP is blocked" doplnit RBL list, který to tak vyhodnotil - no to už by bylo až moc.. jsem neskutečně na--ranej. Naštěstí, že se to dalo rychle odhalit.
Nepouzivam, ale zvedavost mi nedala... SpamAssassin ve vychozi konfiguraci overuje existenci TXT zaznamu (volani check_rbl_txt). Takze ten by postizeny byt nemel.
Za více jak 15 let nepamatuji, že by výpadek nějakého RBL listu způsobil problémy s nedoručením pošty. Možná se to stalo, mě to minulo.. SpamCop už NIKDY! je celá řada dalších RBL listlů, které fungují (zatím) bez problémů. Toto je otázka důvěry.. - služba zklame jednou, už nikdy ji tu důvěru zpět nedáte.. navíc takové službě, co sama "osahavá" a úmyslně zkouší, kde máte možné nedostatky - a pak vás veřejně pranýřovala ve svém "black listu", aniž jste cokoliv provedl (typu posílání spamu). To, že vám to může způsobit ekonomické dopady nikdo neřeší. Dané služby nelze v praxi vůbec žalovat. A pokud se zde jedná navíc o renomované Cisco, tak je to z jejich strany naprosto nepřijatelné, trapné a nakceptovatelné přezíravé chování - dodnes neměli ani tu čest se omluvit na tom svém webu za výpadek...
- tak ať táhnou! pevně věřím, že to odradí i ostatní desítky tisíc subjektů po celém světě tu jejich službu přestat používat.. a ještě více by mě těšilo, kdyby se v US objevil nějaká class-action žaloba na jejich výpadek.. pokud jsou v US schopni podat žalobu na to, že uvedení Cyberpunk hry nesplnilo předpoklady investorů a žalují programátory o náhradu škody (totálně na palici), tak v tomto případě je daleko zjevnější dokázat škodu způsobenou nedoručenýmí emaily - které se narozdíl od typických výpadků (NDR) znovu z queue neposílají v intervalech nadále po typicky běžné 3 dny. Zkrátka IP blocked? - nebudu zkoušet posílat znovu.
1. 2. 2021, 21:21 editováno autorem komentáře