Služby tu odstávku zjevně měly ustát, ale něco se nepodařilo. Poskytovatelé o velikosti Seznamu dnes běžně provozují služby tak, aby výpadek datového centra přežily. A schválně se dělají plánované „výpadky“, které to mají ověřit. Pokud máte infrastrukturu navrženou tak, aby takovéhle výpadky ustála, naplánujete odstávku naopak do běžné pracovní doby – protože v případě nějakých problémů máte k dispozici maximum lidí k řešení.
Jestli se nepletu, u současné infrastruktury Seznamu to není první plánovaná odstávka datového centra – ale první, o které jste se dozvěděl kvůli výpadku. Takže obecně jim to funguje – akorát tentokrát se něco pokazilo.
Nepletete, není, dělá se to dost často. Dneska si té odstávky (trvala do 11) taky nikdo nevšiml, ale ten návrat zpět z nějakého důvodu neproběhl tak hladce jako jindy… Letadlo taky nespadne, když mu selže jeden senzor, že jo, bude tam nějaký řetězec nešťastných náhod, tentokrát zjevně o něco nešťastnějších než jindy. 😀
25. 6. 2024, 13:25 editováno autorem komentáře
Ale jo, chybička se vloudí a kdož jsi bez chyby, první hoď notebookem. Jen co může způsobit obyčejná síťová šňůra.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-kam-to-strcit-obce-dostaly-pro-digitalizaci-pocitace-s-britskymi-nabijeckami-254535
Ale jaké problémy to může způsobit v době kdy bez fungujících počítačů nekoupíme v hyperqelbu ani rohlík. Tuším, že ten výpadek by mohl hodně právníků zaměstnat.
Napadlo mne, kdysi kdy existovaly jen telefony na poličce jsem se s nějakou firmou domluvil, že mi předtím zavolají, než mi něco přivezou a nainstalují. Bohužel v ten den nějaké auto narazilo do sloupu a přetrhalo telefonní dráty. Telefon jsem měl hluchý, ale když jsem zkoušel volat z budky naše číslo, byl tam vyzváněcí tón a na ústředně nedovedli po dobu poruchy nastavit poruchový tón. Tak jsem se v té firmě byl omluvit, že kvůli chybě se mi nemohli dovolat. Odpověděli: "Vy jste nebyl doma, my jsme vám volali a vy jste to nebral".