Hlavní navigace

Výsledky prezidentských voleb sledovalo nejvíc lidí na ČT24 [AKTUALIZACE]

29. 1. 2023

Sdílet

Česká televize, volební štáb Petra Pavla Autor: Václav Hodina, Česká televize
  • 31. 1. 18:00 – doplnili jsme reakci České televize na dotazy Lupy k obsahu volebního vysílání

Zpravodajská stanice ČT24 se v sobotu 28. ledna 2023 stala nejsledovanějším programem v zemi. Volební vysílání katapultovalo její podíl na sledovanosti nad 17 %. Nadstandardní zájem byl také o soukromou CNN Prima News.

Volební studio České televize si od sčítání výsledků do startu Událostí pustilo přes 2,3 milionu diváků. Celé pětihodinové vysílání sledovalo průměrně 921 tisíc diváků, tedy třetina lidí u obrazovek. Nejsledovanějším okamžikem bylo vystoupení nově zvoleného prezidenta Petra Pavla ve volebním štábu (v čase 15:30–16:00 hodin). Vidělo ho 1,25 milionu lidí, tedy přes 41 % těch, kteří v tu dobu seděli u televize.

Hlavní zpravodajskou relaci Události zhlédlo na ČT1 a ČT24 celkem 1,2 milionu diváků (podíl na publiku 35,69 %). Byla tedy jednoznačně nejsledovanější zpravodajskou relací v zemi.

Česká televize na sobotní večer zařadila i mimořádný rozhovor Michala Kubala s nově zvoleným prezidentem. Ten si nenechalo na ČT1 a ČT24 ujít 1,1 milionu diváků.

Volební vysílání na TV Nova začalo ve 13:00 hod., v průměru se na něj dívalo 305 tisíc lidí včetně dětí starších 4 let. Alespoň na tři minuty v kuse na něj přepnulo 1,388 milionu diváků (opět včetně dětí). „Vysílání výsledků mohli diváci najít i na našich online kanálech (TN Live a přenos TV Nova online), kde zaznamenalo 50 000 zhlédnutí. V den výsledků prezidentských voleb jsme vydali 4 Breaking News lišty v HbbTV se zásahem přes 400 tisíc unikátních diváků. Nejvyššího zájmu dosáhla lišta informující o rozhovoru s vítězem voleb Petrem Pavlem, která dosáhla proklikovosti 2,25 %,“ doplnila za TV Nova ředitelka komunikace Barbora Dlabáčková.

Sobotní volební studio CNN Prima News si alespoň na tři minuty zapnulo 1,357 milionu dospělých diváků. Web komerční zpravodajské stanice v sobotu zaznamenal 2 188 610 zobrazených stránek. Celodenní podíl CNN Prima News vyšplhal na nadstandardních 4,56 % diváků starších 15 let.

Všechna uvedená data z elektronického měření sledovanosti Nielsen Admosphere jsou živá sledovanost v okamžiku vysílání bez odloženého sledování, údaje o návštěvnosti internetových projektů poskytly stanice.

AKTUALIZACE 31. 1. 18:00 – Zaslali jsme České televizi dva dotazy týkající se volebního vysílání. Tady jsou, včetně odpovědí tiskové mluvčí Karolíny Blinkové

Proč ČT nevysílala tiskovou konferenci kandidáta Andreje Babiše v přímém přenosu? Byly tam nějaké technické problémy? Nebo šlo o čistě dramaturgické rozhodnutí – a pokud ano, proč se tak ČT rozhodla? Hrálo roli, že se TK částečně překrývala s TK Petra Pavla? Pokud ano, proč nebylo možné sladit termíny obou TK tak, aby se nepřekrývaly?

Česká televize měla štáby v obou místech a byla připravena obě tiskové konference/projevy odvysílat. Andrej Babiš ale zahájil tiskovou konferenci proti všem zvyklostem v době, kdy probíhalo vystoupení vítěze voleb Petra Pavla. Česká televize proto byla nucena odvysílat vystoupení a tiskovou konferenci poraženého kandidáta ze záznamu. O konání tiskové konference Andreje Babiše přesto ČT okamžitě informovala ve formě informační, žluté textové lišty.

Proč ČT zvolila pro volební studio model, kdy v jednotlivých štábech zpovídala zejména herce, režiséry a další podporovatele, a nezařadila ve větší míře vstupy s politology, statistiky či sociology, kteří by průběžné výsledky dávali do souvislostí?

V den sčítání výsledků druhého kola voleb nabídla Česká televize v odpoledním vysílání divákům tradičně pohled celé řady odborníků. Od politologů přes komentátory a politické reportéry ČT až třeba po právníky. Hosty vysílání tak byli mimo jiné Pavel Ranocha, Daniel Kroupa, Petr Honzejk, Vladimíra Dvořáková nebo Marek Antoš. Současně ČT oslovila také respondenty z řad podporovatelů jednotlivých kandidátů, neboť vysílala přímo z jejich štábů.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).