Hlavní navigace

České diváky na olympiádě nejvíc zajímalo zahájení, atletika a tenis

13. 8. 2024

Sdílet

Olympijská vesnice v Saint-Denis, Paříž Autor: SOLIDEO-Sennse-Cbadet

Atletika, tenis, ale třeba také šerm patřily mezi nejsledovanější sporty na letních olympijských hrách v Paříži. Informoval o tom šéfkomentátor ČT sport Robert Záruba.

Letošní přenosy z olympiády dohromady zasáhly 4,6 milionu diváků, kteří je sledovali alespoň po dobu tří minut. „K tomu jsme na digitálních platformách ČT zaznamenali 10,2 milionu spuštění on-line přenosů,“ uvedla Česká televize.

„Sport jako chlapský program? Omyl! Olympijské hry vykázaly vysoký podíl žen v publiku: 48,6 %. Pro srovnání: MS hokej 39 %, Euro 26,5 %,“ doplnil Robert Záruba na sociální síti X.

Divácký zájem o přenosy z Paříže výrazně překonal vysílání z Pekingu v roce 2022, Tokia v roce 2021 i Pchjongčchangu v roce 2018 (u olympiád pořádaných v Asii je však nutné zohlednit velký časový posun při vysílání přímých přenosů). 

Největší zájem byl podle dat ATO/Nielsen o zahajovací ceremoniál, s milionem diváků byl 26. července vůbec nejsledovanějším pořadem večera. Zároveň to bylo nejsledovanější zahájení od olympiády v Soči 2014, respektive v případě letních olympiád od Atén v roce 2004. 

Mezi nejsledovanější přenosy se zařadilo finále smíšené tenisové čtyřhry, kde Tomáš Macháč a Kateřina Siniaková získali zlato. Podle údajů České televize ho sledovalo 886 tisíc diváků při podílu na publiku 33,27 %. Nejméně tři minuty zápasu si pustilo dokonce 1,28 milionu diváků. 

Stanice ČT sport byla v době olympiády stanicí s nejvyšším podílem na celodenní sledovanosti napříč celým televizním trhem (18,6 % diváků starších 15 let). V hlavním vysílacím čase byl veřejnoprávní sportovní kanál ve sledovanosti na druhém místě za Novou.

Olympijské hry patří mezi trojici nejvýznamnějších událostí v letošním vysílání ČT sport. Největší zásah mělo květnové mistrovství světa v hokeji (6,8 milionu diváků), fotbalové Euro zasáhlo celkově 4,1 milionu lidí. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).