Telly/DIGI a AMC je stejný případ. Tam se také dohaduji/dohadovali o ceně. Akorát s tím rozdílem, že DIGI vyřadil ty programy ještě před vypršením smlouvy bez souhlasu druhé strany (AMC). Proto ten soudní příkaz, kdy musel DIGI poskytovat stanice podle dané smlouvy. To koncem roku vypršelo.
Zde ovšem Skylink/M7 Group jedná trochu férově. V minulosti nastalo několik situací, kdy Skylink hrozil ukončením, ale pak na poslední chvíli se dohodl a programy nadále fungovaly. Neinformovaný by si toho ani nevšiml. S největší pravděpodobnosti to bude i zde. Je to jen strategická hra, která na konci vyústí v to, že programy budou nadále k dispozici.
Navíc je v tom i právní stránka. Poskytovatel má ze zákona povinnost informovat uživatelé o všech změnách, která mohou v příštím měsíci nastat. A pokud ještě neexistuje dohoda, která zaručuje, že po 1.6. budou programy k dispozici, tak je lepší raději informovat o tom, že mohou být programy vyřazeny. Tím se pak vyhnou soudním tahanicím o tom, že uživatele předem neinformoval. Což se stalo právě u DIGI/Telly, kde i právníci psali, že vyřazení AMC programů bylo v rozporu se zákonem, kdy DIGI dostatečně předem neinformoval o změnách.
Není to úplně jisté, do začátku června je ještě měsíc a podobný stav už tady kdysi byl. Ale i kdyby k tomu došlo, tak se nic tragického neděje, protože sledovanost v ČR ovládá Nova, Prima a ČT. Pak dlouho nic a Barrandov, Šlágr, Noe a nakonec zbytek všech TV stanic, kterých je na trhu cca 100 a tyto stanice dohromady nemají v "koláči sledovanosti" ani 10%, takže na ESP tam zbývá něco na úrovni statistické chyby. Vyjma situace, kdy náhodou hraje Kvitová finále Wimbledonu, pak sledovanost vyskočí nahoru, ale posléze zase spadne na obvyklý (pod)průměr. Ostatně konkurence zase nemá Sport 1 a Sport 2 (https://www.lupa.cz/aktuality/digi-cz-od-ledna-vyradila-deset-stanic-vcetne-sport-1-tv-paprika-nebo-film/) a taky se svět nezbořil.
"...toto není těžké pochopit..." Jak pro koho, vy s tím asi problém máte.
Příklad u právního předchůdce současné Telly - Digi. Ti byli vůči divákovi v pozici poskytovatele služeb a smluvního partnera. A ZÁROVEŇ byli v pozici smluvního partnera skupiny AMC.
JanMann napsal včera 23:03: "to si musí vyřídit mezi sebou dotyčné subjekty." Ovšem jedním z těch "subjektů" byla Digi a druhým AMC.
QED, co dělá AMC, není divákův problém, ale přístup Digi už divákův problém JE, protože "je ve smluvním vztahu pouze se svým poskytovatelem TV" (JanMann včera 23:22). A tím je zde kdo?
Hezký den přeji...
Divák (abonent) je ve smluvním vztahu pouze se svým poskytovatelem TV a nikoliv se samotnou TV stanicí. Takže diváka opravdu nezajímají nějaké problémy, které jsou mezi jeho poskytovatelem a dotyčnou TV stanicí, notabene, když ani sám není smluvní stranou, takže se neúčastní jednání, natož aby mohl cokoliv ovlivnit. Toto není tak těžké pochopit...
29. 4. 2020, 23:22 editováno autorem komentáře
Sice peníze v náplni stanic Discovery mohou hrát roli, ale důležitější je, jak je která jazyková mutace přístupná divákům. I když je prý italská verze pro Italy zdarma, já bych se na to nedíval, ani kdyby to byly světové premiéry a sebeatraktivnější témata.
Jiná, výše uvedená, výhrada uvádí nezajímavá témata jako jsou lovci na moři, dřevorubci a úpravy aut. Nejen tato témata mne osobně lákají víc, než sté a tisící epizody z kriminálních seriálů z celého světa. Proto by měl spokojený divák sledovat a případně platit jen ty stanice a programy, které ho opravdu uspokojí, možností je více než dost.
Napíši to znovu a již naposledy - diváka nezajímají vztahy mezi jeho poskytovatelem služeb a dalšími subjekty, protože divák není těchto vztahů součástí. Divák je ve vztahu pouze se svým poskytovatelem služeb a zajímá ho především to, jestli má on sám zmiňované programy dostupné či nikoliv. Nepleťte si prosím to, že pokud má divák uzavřenou smlouvu s Telly (Digi), tak se ho nějak právně týká vztah Telly (Digi) s AMC - netýká, jde o dva různé smluvní vztahy.
No já vám nevím. Hodně lidí si stěžuje, že na programech Discovery se není na co dívat. Myslím si ale, že to je vše o penězích. Sleduju kanály skupiny Discovery na 5w (italské) které jsou pro Italy zdarma, vysílají tedy FTA i v dvbt a nabídka je skvělá. Ať už se jedná o Discovery Nove nebo Discovery DMAX či o Discovery MotorTrend. Jenže tam má Discovery z čeho brát a mohou si dovolit být i zdarma a dokonce i v HD (na 13E, TivuSat), reklama to prostě utáhne. To stejné se týká i německého Eurosportu který je FTA. U nás je ale situace jiná, reklama není tak silná a těch pár korun od Skylinku to prostě nevytrhne.
30. 4. 2020, 06:58 editováno autorem komentáře
Predplatil jsem i u Skylinku "servisni poplatek" na 2 roky. Po 4 mesicich jsem vsak dostal zajimavejsi nabidku na IPTV (ModerniTV - doporucuju). Chtel jsem tedy ukoncit smlouvu se Skylinkem s tim, at mne vrati nevycerpanou cast servisniho balicku. Obratil jsem se tedy na operatory, abych zjistil co a jak. Operatori Skylinku na telefonicke/on-line podpore tvrdili, ze vypoved neni mozna, vraceni zaplaceneho poplatku neni mozne a musim ho vycerpat.
Obratil jsem se vsak na ne pres kontaktni formular s tim, ze se odvolavam na zakon o elektronickych komunikacich a zadam vraceni preplatku. Do 2 dnu se ozvali s tim, ze me preplatek vrati do 30 dnu. Tak se nenechte napalit a brante se.
Zde je odpoved od pravnika z dTestu:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití online poradny časopisu dTest. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřel jako spotřebitel, nebo jako podnikatel na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o spotřebitelský právní vztah. Na Vámi zmíněnou smlouvu se bude vztahovat zákon č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích. Ustanovení § 63 odst. 1 písm. p) řeší výpověď smlouvy na dobu určitou. Jelikož jste uzavřel smlouvu na 24 měsíců, tak se uvedené ustanovení bude vztahovat na Vaši smlouvu. Mohou tedy nastat dvě situace: Podáte výpověď do tří měsíců ode dne uzavření smlouvy. Za této situace může společnost Skylink vyžadovat pouze 1/20 součtu měsíčních plateb za poskytnuté služby, které zbývají do konce smlouvy. Podáte výpověď po třech měsících od uzavření smlouvy. Společnost Skylink po Vás nemůže požadovat uhrazení Vámi uvedené částky, jelikož výpověď je dle zákona bez sankce. Pokud se Vám nepodaří věc vyřešit smírně, můžete se obrátit na Český telekomunikační úřad, který je subjektem příslušným pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb...