Hlavní navigace

Seznam.cz spouští předplatné, které skryje reklamy. Výjimkou jsou výsledky vyhledávání

17. 9. 2024

Sdílet

Seznam bez reklam - Seznam.cz Autor: Seznam.cz

Uživatelé služeb firmy Seznam.cz si mohou nově koupit předplatné Seznam bez reklam, které jim z těchto webů skryje bannery, audio a video reklamu. Spuštění předplatného firma oznámila na svém blogu.

Nezobrazování reklamy se má týkat těchto webů:  email.seznam.cz, firmy.cz, garaz.cz, horoskopy.cz, mapy.cz, novinky.cz, pocasi.seznam.cz, podcasty.seznam.cz, prozeny.cz, sauto.cz, sdovolena.seznam.cz, medium.seznam.cz, seznamzpravy.cz, seznam.cz, slovnik.seznam.cz, sport.cz, sreality.cz, stream.cz, super.cz, televizeseznam.cz, tv.seznam.cz, volnamista.cz, clanky.seznam.cz a zbozi.cz.

Předplatné stojí 179 Kč měsíčně. Některé reklamní formáty uživatelé uvidí, i když si je zaplatí. „Nadále však uvidíte inzerci ve výsledcích Vyhledávání, komerční obsah vytvořený společně s partnery a Seznam Native, případně uslyšíte audio reklamu, která je součástí zvukové stopy našich podcastů,“ vysvětluje Seznam.

Antimonopolní úřad se zabývá působením Seznam.cz na českém trhu Přečtěte si také:

Antimonopolní úřad se zabývá působením Seznam.cz na českém trhu

Na stránkách s výsledky vyhledávání se reklama (Sklik) bude podle Seznamu nadále zobrazovat: „Pokud bychom nabízeli výsledky Vyhledávání bez relevantní odpovědi jen proto, že se jedná o reklamu, přestali bychom být pro naše uživatele užiteční. Věříme, že v tomto konkrétním případě je reklama žádoucí, abychom mohli lidem nabídnout nejkvalitnější možnou službu,“ říká firma.

O uživatelích, kteří si předplatné zaplatí, nebude Seznam sbírat data o jejich chování pro účely cílení reklamy, slibuje firma. „Pokud uživateli v rámci produktu Seznam bez reklam nebudeme zobrazovat reklamu, je samozřejmé, že o něm žádná data za účelem jejího cílení nesbíráme,“ říká ředitel divize Identity a uživatelského profilu Jiří Udatný.

Nové předplatné se už zobrazuje v tzv. výzvě „pay or OK“, kde si uživatel musí vybrat, zda Seznamu dá souhlas se sběrem dat pro cílení reklamy, nebo si zaplatí za její necílení či úplné skrytí

Autor: Seznam.cz

Potvrzuje to i ustanovení v podmínkách předplatného: „Zakoupením Služby je Uživateli v rámci účtu nastaven a uložen plný nesouhlas s ukládáním netechnických cookies a s tím souvisejícím zpracováním osobních údajů a jejich předáváním třetím stranám a partnerským reklamním systémům, a to do doby, dokud Uživatel neprovede jinou volbu a toto nastavení nezmění. S výjimkou ukládání cookies nezbytných ke spuštění a fungování služeb Provozovatele (tzv. technických cookies) je tak ukládání informací o Uživateli formou cookies a dalších jedinečných identifikátorů pro jiné účely ve výchozím nastavení deaktivováno.“

Seznam bez reklam nahradí službu Seznam Premium, která dosud na Seznamu za 29 Kč měsíčně umožňovala sledování videí bez reklam. Její předplatitelé ji budou moci používat za stejnou cenu do konce svého původního předplatného.

Seznam zároveň snížil cenu předplatného Seznam bez cílené reklamy, které umožňuje používání jeho služeb bez inzerce zobrazené na základě dat o jeho chování online. Z původních 79 Kč měsíčně se cena snižuje na 49 Kč za měsíc. „V budoucnosti chceme také aktivovat tzv. propojené účty v rámci jedné rodiny, které nabídnou Seznam bez cílené reklamy za 49 Kč až pro čtyři účty,“ dodává Udatný.

Ondřej Krišica (Seznam.cz): Procento souhlasů s cílením reklamy napříč trhem klesá. Z cookies lišt nejsme nadšení Přečtěte si také:

Ondřej Krišica (Seznam.cz): Procento souhlasů s cílením reklamy napříč trhem klesá. Z cookies lišt nejsme nadšení

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).