Seznam.cz rozšíří lifestylový obsah a Seznam Zprávy chystají nové pořady

5. 4. 2017

Sdílet

Zpravodajský projekt Seznamu je po půl roce provozu v černých číslech a chystá nové pořady. Projekt se přitom stále vyvíjí a zdaleka není hotový, uznává obsahový ředitel Seznam.cz Igor Kalaš

Jsme někde na 40 – 45 % stavu, na který bychom se chtěli dostat, popisuje. Zprávy podle něj plánují uvedení nových pořadů – ale konkrétně o nich zatím mluvit nechce. Stejně tak ale není jasná ani podoba cílového stavu. 

Firma vyjednává s různými distributory obsahu o zařazení svých videí do jejich nabídky. Podle Kalaše se osvědčil experiment s HbbTV, kam Seznam nasadil také tři pořady ze Zpráv (Večerní zprávy, Speciální vyšetřování a Šťastné pondělí Jindřicha Šídla). Na HbbTV vidíme malý, ale stabilní nárůst uživatelů, dodává Kalaš. Trojice pořadů je dostupná také v nabídce Stream.cz.

Dosledovanost videí na Zprávách se pohybuje u kratších formátů kolem 80 %, říká Kalaš. U delších pořadů se k tomuto číslu blíží Zvláštní vyšetřování a pořad Jindřicha Šídla.

Zprávy také více experimentují s živým vysíláním. Například speciál, který redakce zařadila k výbuchům v petrohradském metru, sledovalo přes 218 tisíc lidí, říká Kalaš. Seznam – podobně jako Česká televize nebo DVTV – vysílal živě také z nedávného sjezdu ČSSD v Brně. Ověřujeme si technologie, které se k živému vysílání používají, říká Kalaš.

Kromě Zpráv chce Seznam rozšiřovat i svůj lifestylový obsah. Od dubna do firmy nastoupila Monika Binarová (přišla z vydavatelství Mafra), která se má na nově vytvořené pozici ředitelky lifestylového obsahu postarat o další rozvoj. 

Během dubna Seznam spustí facelift serveru Proženy.cz, který v loňském roce zcela ovládl. „Důležitá je spíše technologická změna, přesouváme se na interně naprogramovaný redakční systém, na kterém běží například i Seznam Zprávy,“ říká Kalaš.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).