Seznam.cz hlásí meziroční nárůst tržeb o více než 10 procent. „Jsme tedy určitě přes čtyři miliardy korun. Zisk se vyvíjel také velmi dobře,“ řekl agentuře ČTK místopředseda představenstva Pavel Zima. Přesná čísla má firma prozradit až po auditu.
Více než polovinu tržeb podle něj přinesla programatická reklama. S tou má Seznam do budoucna velké plány – viz náš nedávný rozhovor s ředitelem divize Reklamy v Seznam.cz Ondřejem Krišicou.
Podle Zimy dobře funguje box „Další zajímavé články z českého internetu“, který je na hlavní stránce Seznamu. Před rokem v něm firma zaznamenala asi 40 milionů kliků měsíčně, letos je to už přes 100 milionů. V boxu se objevují odkazy na články partnerských webů (je mezi nimi i Lupa – pozn. redakce), které mají nasazený reklamní systém Sklik od Seznamu. O výnosy z reklamy se pak Seznam s weby dělí.
Finančně se podle Zimy dobře vede i zpravodajskému webu Seznam Zprávy, který podle něj hospodaří s provozním ziskem. V lednu spuštěná terestrická televize Seznamu se podle Zimy má do černých čísel dostat asi do jednoho roku.
Ne vše se ale Seznamu daří. Koncem roku firmu kvůli neshodám s vedením opustil šéfproducent videoserveru Stream.cz Lukáš Záhoř, který záhy začal stavět novou online televizi pro Mall Group a do nového týmu si odvedl řadu klíčových autorů Streamu.
Majitel Seznamu Ivo Lukačovič pak na Twitteru poblahopřál šéfovi obsahu Igoru Kalašovi k tomu, že se „…Obrovska cerna dira na penize @streamCZ konecne prehoupla z dlouhotrvajici, chronicke, ztrátovosti a zacala generovat minimalni zisk. Nektere formaty ciste Internetova televize nemuze uzivit.“
Seznam tak začátkem dubna oznámil, že bude zavírat komunitní službu Spolužáci.cz, která tak zřejmě po 19 letech ukončí svou existenci.