Hlavní navigace

Samostatný e-shop CZC.cz na podzim skončí a přesune se na tržiště Allegro

12. 8. 2024

Sdílet

CZC.cz Autor: CZC, publikováno se svolením

Podzim bude znamenat konec samostatného e-shopu CZC.cz. Podle oznámení polské e-commerce skupiny Allegro, která obchod vlastní, se značka plně přesune na tržiště Allegro.cz, kde už od letošního dubna prodává část zboží. Přechod má být hotový do konce září.

„Allegro získalo CZC jako součást tehdejší skupiny Mall Group během akvizice, která byla finalizována přibližně před dvěma lety. Od té doby se soustavně snaží o finanční stabilizaci značky, jejíž výsledky mimo jiné vlivem nedávného oslabení e-commerce kolísají. Aby byla stabilizace dlouhodobě úspěšná, bylo nutné učinit mnoho zásadních rozhodnutí, včetně softwarové optimalizace. To zjednodušeně řečeno znamená, že společnosti rodiny Allegro přecházejí na společnou systémovou platformu a služby,“ říká firma.

CZC tedy bude využívat softwarový systém Allegra, přes který nabídne vybranou část zboží z portofolia současného e-shopu. Nebude přitom mít všechny funkce, na které jsou zákazníci zvyklí v současném e-shopu. Doména CZC.cz má zůstat zachována. 

„CZC Shop na platformě Allegro je a zůstane upravenou verzí stávajícího e-shopu CZC.cz se známým uživatelským rozhraním. Doména CZC.cz bude funkční i nadále, a to především k řešení reklamací či dalších záležitostí týkajících se záruky zboží,“ říká Allegro.

Martin Komora (Allegro): Prodává přes nás už kolem dvaceti tisíc obchodníků Přečtěte si také:

Martin Komora (Allegro): Prodává přes nás už kolem dvaceti tisíc obchodníků

Allegro získalo CZC.cz v rámci nákupu e-commerce skupiny Mall Group oznámeného v roce 2021. O tom, zda nový vlastník samostatný e-shop CZC.cz zachová, se spekulovalo prakticky od jeho prodeje. Po dokončení akvizice v roce 2023 z e-shopu odešla jeho dlouholetá ředitelka Jitka Dvořáková. A po spuštění české verze tržiště Allegro na něm začaly prodávat i CZC.cz a Mall.cz (též prodaný jako součást Mall Group).

CZC byl dlouhé roky druhým největším tuzemským e-shopem s elektronikou. V posledních letech ale firma vykazovala horší hospodářské výsledky. V poslední samostatné výroční zprávě za kalendářní rok 2023 hlásila meziroční pokles tržeb o 17 % (4,351 miliardy Kč) a celkově skončila ve ztrátě 356 milionů Kč. Zdůvodnila to především poklesem celého trhu kvůli inflaci, nástupem zahraničních tržišť na český trh a prodejem skladových zásob u konkurence.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).