Česká e-commerce společnost Shoptet, která nabízí platformu pro budování e-shopů, v loňském roce opět navýšila tržby – konkrétně ze 100,6 na 104,9 milionu korun. Zisk klesl z více než 15 na 11,5 milionu korun. Ukazuje to nově zveřejněná účetní závěrka. Roky 2018 a 2019 ale využívají jiné časové rozlišení výnosů. Ve stejném srovnání tak tržby činily 147 milionů.
Shoptet zároveň prochází transformací ze společnosti s ručením omezením na akciovou společnost. Podílníci nadále zůstávají dva, a to zakladatel a ředitel Miroslav Uďan (30 procent se základním kapitálem 60 tisíc korun) a fond Impulse Capital Ondřeje Tomka (70 procent a základní kapitál 140 tisíc). Základní kapitál po přeměně dosáhne na dva miliony.
Tomek do firmy vstupoval v roce 2014, kdy byla cena Shoptetu odhadována na tři miliony dolarů a provozovala přes čtyři tisíce e-shopů. Dnes jich má přes dvaceti tisíc.