Růst Shoptetu pokračuje, zisk klesl. Česká e-commerce firma se mění na akciovku

22. 6. 2020

Sdílet

Miroslav Uďan Autor: Shoptet
Miroslav Uďan (Shoptet)

Česká e-commerce společnost Shoptet, která nabízí platformu pro budování e-shopů, v loňském roce opět navýšila tržby – konkrétně ze 100,6 na 104,9 milionu korun. Zisk klesl z více než 15 na 11,5 milionu korun. Ukazuje to nově zveřejněná účetní závěrka. Roky 2018 a 2019 ale využívají jiné časové rozlišení výnosů. Ve stejném srovnání tak tržby činily 147 milionů.

Shoptet zároveň prochází transformací ze společnosti s ručením omezením na akciovou společnost. Podílníci nadále zůstávají dva, a to zakladatel a ředitel Miroslav Uďan (30 procent se základním kapitálem 60 tisíc korun) a fond Impulse Capital Ondřeje Tomka (70 procent a základní kapitál 140 tisíc). Základní kapitál po přeměně dosáhne na dva miliony.

Tomek do firmy vstupoval v roce 2014, kdy byla cena Shoptetu odhadována na tři miliony dolarů a provozovala přes čtyři tisíce e-shopů. Dnes jich má přes dvaceti tisíc.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).