Hlavní navigace

RRTV: správní řízení s Barrandov TV, licence pro Dakr a nové vysílače rádia Kiss

22. 3. 2018

Sdílet

RRTV

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se na svém letošním šestém zasedání rozhodla zahájit s televizí Barrandov přestupkové řízení, jehož se stanice mohla dopustit odvysíláním pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa na téma hospodaření České televize. Podle radních byl v pořadu na značné ploše prezentován výhradně názor jediného účinkujícího na téma pořadu, aniž by byl dán prostor pro oponentní názor. Vysílatel tak neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Rada také udělila dvě vysílací licence. Společnost Radio United Broadcasting je oprávněna využívat pro šíření rádia Kiss vysílače Bruntál město (frekvence 89,9 MHz a výkon 200 W), Havlíčkův Brod (101,3 MHz, 200 W), Cheb Špitálský vrch (93,6 MHz, 100 W), Louny (107,0 MHz, 100 W), Most 2 (105,1 MHz, 100 W), Náchod 2 (107,1 MHz, 100 W), Pelhřimov (101,2 MHz, 100 W), Rumburk (92,4 MHz, 100 W) a Trutnov 2 (89,4 MHz, 200 W). 

Společnost TV Produkce Dakr pak obdržela licenci k provozování televizního vysílání mostecké regionální stanice TV Dakr šířené prostřednictvím webové stránky www.dakr-tv.cz. Podle licence se jedná o zpravodajsko-informační zábavní program s časovým rozsahem 24 hodin denně. Vysílání bude směřováno na oblast České republiky a Německa, hlavním vysílacím jazykem bude čeština.

Původní televizní licenci získala Dakr TV od RRTV už v roce 1994, odkdy provozovala televizní vysílání na sdíleném kmitočtu nejdříve s TV Premiéra a později s Prima TV až do roku 2009. V tomto roce bylo vysílání stanice stejně jako dalších stanic ve skupině R1 z důvodu přechodu na DVB-T ukončeno.

Nová televizní stanice TV Dakr získala v květnu 2013 licenci pro terestrické vysílání a od 15. května 2014 nepřetržitě 24 hodin denně v digitálním pozemském vysílání ve formátu DVB-T. Půlhodinovou programovou smyčku je možné sledovat kdykoliv během dne.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).