Pan ředitel asi ještě nevyzkoušel si nechat za sledování televize, na které řediteluje, od diváků platit. Vždyť kdo nutí Primu, aby byla bezplatná????? Je to přece rozhodnutí samotné TV Prima , že nechce být nabízena IPTV operátory jako samostatný balíček.
Pro poskytovatele by to představovalo méně náročnou změnu.
Takže dle mého je to vydírání nás diváků TV Primou.
Kanály TV Prima jsou anomálie, které postupně zmizí. 🤷
Samozřejmě že placená televize má smysl. A nemám problém si platit za kvalitní obsah bez reklam. HBO Max, Netflix, Apple TV+, Apple Music, Spotify, YouTube Premium, Seznam Premium.
Ale nevidím sebemenší důvod, koukat na reklamní kanály Novy a Primy. Na to si asi příliž vážím svého času.
… a tím pádem samozřejmě odmítám i v rámci skrytých poplatků v ceně IPTV platit výpalné Primě za to, že jiní klienti chtějí koukat na reklamy. A že aby mohli, musí provozovatel IPTV ty programy Primy nacpat do balíku všem klientům. A ještě za to platit. Ať už chtějí na tyto kanály koukat, nebo ne.
Tahle anomálie časem musí skončit.
12. 4. 2022, 14:11 editováno autorem komentáře
Stalo se to, že chtěli moc. Tak časem nebudou mít nic.
Stali se natolik otravnými svým reklamním programem, že na to lidi přestávají koukat. Večer si už 70 % populace nesedne k televizi a nekouká na hlavní film večera. Tipuji, že už paběrkují procenta populace.
A tak i inzerenti za reklamu, na kterou se dívá řádově méně lidí, nechtějí platit tolik.
Ale TV Prima není zadarmo... Jen v novém formátu neplatíte penězmi, ale svým časem při sledování reklamního braku typu "Ahoj, my jsme ti s tou židlí..." nebo "Nepotřebuješ? Prodej to!"
Čas si za peníze nekoupíte. Ono to není poprvé, co má pan ředitel docela zcestné názory. Jako onehdá, když tvrdil, jak jsou lidé přímo hladoví po české produkci a nechtějí nic jiného, proto jim ji servíruje. Akorát, že data sledovanosti ukazovaly něco jiného...
ta anomálie fungovala dlouhé roky, takže by mne zajímalo, co se stalo, že postupně je těch reklam více a více, až už ani to nestačí a je třeba ještě k tomu platit za sledování. Došlo v posledních 20 létech k nějakému převratu v nabízených filmech, nabízí nám Prima stále nové a nové seriály, vlastní tvorba je stále dokonalejší a natáčená v exotických destinacích nebo ... jen prostě akcionáři chtějí stále víc a víc? Když jsem včera zahlídl v nabídce tu po 150 opakovanou Atlantidu (pořád ta první série), napadá mne spíše ta druhá možnost.
Prima má podle mého názoru s reklamou trochu problém, tedy s její délkou. Pokud si pustím Primu a začnou servírovat 9. minutové reklamy, rozhodně se na ně nedívám. Takže pan ředitel má smůlu . Za 5x 9 minut stačím vyndat myčku , nandat myčku, pověsit prádlo, popřípadě se i vysprchuji. Museli by reklamu zkrátit na tak krátkou, aby se divákovi nevyplatilo od televize odcházet.
Pokud bych si měla Primu platit , proč ne, ale budu platit jen za to na co se chci dívat, a ne za deset kanálů, plných blábolů a 30 let starých seriálů, které stejně jen produkují reklamní obsah.
Platím operátora proto abych si mohla obsah pustit v momentě, kdy jej mám čas, nebo chci sledovat. Nepracuji od 8 do 16 a večer mám ještě hodně práce v domácnosti, proto platím služby operátora, ne kvůli 150 programům.
Jen na okraj, zajímalo by mne jaká sledovanost je Ordinace v růžové zahradě na kanálu Voyo, zajímalo by mne , kolik diváků kvůli tomuto,, skvostu" platí cca 200.- Kč měsíčně.
Pokud mě bude reklama otravovat pouze 5min z hodiny, tak bych s tím neměl problém.
Jenže tady se bavíme o 12 min bloku čisté reklamy za hodinu, a dalších 20 minutách o různých sponzorských reklamách, a když k tomu připočtete také i upoutávky na vysílané pořady tak pak máte v hodinovém filmu 4 reklamní bloky po min. 6-10 minutách a to nepočítám to co vysílají před a po filmu.
Já teda nevím,, proč bych nemohl přetáčet reklamy, nebo spíše, proč bych je tam měl vůbec mít. Ať Prima řekne, ano za např. 29 Kč měsíčně máte program bez reklam a já si je připlatím k O2TV. A vůbec (mimo jiné) nechápu, proč jsem (pokud se dívám ze záznamu) nucen sledovat konec předchozího programu nebo reklamy a nejde nastavit přehrávání přesně na začátek. To fungovalo již při nahrávání na VHS, kdy videorekordér poznal začátek programu.
Generální ředitel Primy Marek Singer je naprosto se svými názory mimo mísu.
cituji:
„Problém je, že lidé si s obsahem přetáčejí i veškerou reklamu. Přitom si možná ani neuvědomují, že nám neplynou peníze za to, že máme v pořadech reklamu nastavenou, my máme peníze až z toho, když se na ni podívají,“ řekl Singer. „Navíc není ničím cílem naštvat diváky. Cílem je zabezpečit nám alespoň minimální hladinu příjmů a operátorům to, že jejich uživatelé lehce pochopí, kdy se mohou na co podívat a kdy si mohou co přetočit.“
názor:
Přetáčení je přeci vymoženost, za kterou si operátoři nechávají platit. Je to jen neschopnost Primy že si až do této doby přetáčení nechala líbit. On si neumí představit že i lidé kteří se dívají na Primácké seriály nechtějí při zpětném sledování trávit čas sledováním reklamy?
cituji:
Okomentoval také budoucnost bezplatného terestrického vysílání. „České terestrické vysílání je naprostá anomálie. Myslím si, že operátor terestrického vysílání se postupně přetransformuje do nějaké formy hybridu s IPTV, protože to je budoucnost. Bude to trvat roky, ale stane se to. To, že tu je pro určitou část populace televize zadarmo, je anomálie, která postupně zmizí,“ podotkl Marek Singer. Divákům podle jeho názoru nebude stačit klasické lineární vysílání, budou chtít i další služby, na které už terestrika nestačí.
názor:
Zde se pan Singer zmýlil úplně. Pokud nechce zadarmo vysílat terestricky tak mu už dnes nic nebrání aby tak vysílal. Mohu oponovat proč se Prima brání přezařením do samostatného balíčku v nabídkách IPTV operátorů? Protože by to byla anomálie? Nebo proto že by tím upadla sledovanost reklamy vysílaných Primou?
Diváci, kterým už nestačí terestrické vysílání, jsou dávno na IPTV nebo jiných placených platformách.
Pokud tedy mám připojení k internetu nebo televizní vysílání přijímám po kabelu.
Ale i v budoucnu bude platit, že pokud soukromá televize NEBUDE CHTÍT tak nemusí a ani ji nikdo nenutí testricky vysílat.
Je to ještě horší. Kdyby mě vydírali, pro mne za mně. Ale Prima si mě bere jako rukojmího za živý štít, ve válce s O2, ve válce, která se mě ale nijak netýká.
Něco jako když Rusko ostřeluje ukrajinská města, protože je ve městech civilisti nadšeně nevítají. A tak je násilím „evakuují“ do táborů na území Ruska. Byť k nim ti civilisté vůbec nechtějí.
Jasný, tohle přirovnání je ode mne přehnané. Nikdo mně nevraždí, fyzicky neznásilňuje a neničí mi majetek.
Ale svou vizi světa reklam, o které nestojím, svou vizi televizního odpadu, který nechci a nepotřebuji, ale stejně mám povinnost za to platit, tím mě v přeneseném smyslu manažeři z Primy znásilňují a okrádají.
Jen to teda nejsou válečné zločiny.
Řekl bych, že jste na správné cestě ;-)
Společnosti jsou tvrdě orientované "na výkon". Vezme se celková tržba za rok, připočítá se 20% a máme nový "cíl" k dosažení. A když "cíle" nedosahujeme, dupeme po lidech a dupeme i po partnerech. Situace na trhu? Nezájem. Situace ve světě? Nezájem.
Uvidíme jak s koncem tohohle roku, pravidelně to bývalo "roční tržba + 10/20%"...
Pán ředitel asi velice dlouho spal, jelikož přetáčení reklam provází TV Prima, respektive dřívější TV Premiéra od jejího vzniku v 90. letech. Je zvláštní že jim to začalo vadit až teď. Trochu mi to připomíná přístup aktivistů bojujících za práva černochů, LGBT+XYZ a jiných menšin, tedy co bylo celá desetiletí v pořádku je najednou problémové. Nicméně nevěřím tomu že se Primě podaří 1. června přetáčení reklam zablokovat
my máme peníze až z toho, když se na ni podívají
Překvapuje mě, že se ještě nikdo nepozastavil nad tímto tvrzením. Jak mohou získat inzerenti informaci, kolik bylo shlédnuto reklamy na médiu, které je "multicast" a jednosměrné a tudíž z principu přenosu nelze zjistit, kdo si co pustil jinak, než dost pofidérní metodou peoplemetrů? Navíc sledovanost reklamy jistě ovlivňuje i její kvalita - jsou reklamy, na které jsem natolik alergický, že automaticky vypínám. Teda když už se zrovna na televizi vůbec dívám.
Trochu mi to připomíná přístup aktivistů bojujících za práva černochů, LGBT+XYZ a jiných menšin, tedy co bylo celá desetiletí v pořádku je najednou problémové.
To, že celá staletí bylo v pořádku zotročovat jiné lidi a že spousta lidí neměla žádná práva, a najednou je to "problémové", je snad špatně? To, že dlouhá desetiletí bylo v pořádku zavírat lidi za jejich sexuální orientaci nebo jim upírat práva, která mají ti s tou "správnou", a najednou je to "problémové", je podle vás špatně? Společnost se naštěstí vyvíjí a spousta věcí, které byly po desetiletí nebo dokonce staletí normou, je dnes nepřijatelných.
Fotbal se taky "někudy" (třeba po IPTV) šíří a zadarmo to rozhodně není.
Kdo ale chce někudy šířit reklamu olepenou sem tam kouskem filmu a nechává si zaplatit dvakrát, jednou od zadavatele a podruhé od IPTV poskytovatele, to už anomálie je.
A Prima by měla první mlčet, co se týče reklamy. Víme moc dobře, že když byl (před pár lety, když byly VOD služby u nás na začátku ) začátek filmu ve 20:15, tak v ten čas začal na Primě reklamní blok o délce deseti minut. Pravidelně. Existuje přiléhavý termín pro toto jednání: chucpe. Dovoluji si odkázat na jeden z mých prvních článků na Digizone:
https://www.lupa.cz/clanky/opravdu-klesa-sledovanost-americkych-blockbusteru/
kde o tom na konci píšu...
Delší dobu, už na komerční stanice nekoukám, protože jsou nekoukatelné. Když si večer něco pustím ze záznamu na IPTV, tak když příjde reklamní blok, tak se mi to už ani nechce přetáčet. Koupil jsem si za pár drobných Youtube premium a reklama mě vůbec neotravuje. Něco si pustím a koukám. A o kvalitě nekonečného obsahu ani nemluvě, prostě paráda. Takže, Přimě poradím, ať si moc nezahrávají, protože přijdou i o ten zbytek, který na to ještě kouká a bude vymalováno...
Kde je s prominutím v tom seznamu kvalitní obsah? Netflix? No dobře, rozumím tomu, že každý člověk má svůj specifický žebříček hodnot a okruh zájmů v kultuře i ve všech dalších oblastech. Ale zamyslete se nad budoucností, kdy bude veškeré zboží transformováno na služby. Blíží se to mílovými kroky a běžní lidé nebudou nic vlastnit. Jen přesouvat díly své virtuální mzdy mezi položkami inkasa. A když dojdou peníze, ráno se vzbudí a nebudou mít nic. Proto si raději koupím BR, DVD nebo CD, protože je zdědí i další generace a můžu si je navždy přehrávat zdarma. Na místo placeného přístupu k nekonečnému obsahu, ze kterého mě nezajímá ani desetina promile. Připadá mi to, jako bych chodil na oběd v neděli do restaurace a platil si kvůli tomu rezervaci celého sálu na každý den.
Tak uz zacnete vysilat nove top akvizice, tocit kvalitni serialy jako konkurence (i ta Nova jich par ma) a kupovat licence na nejsledovanejsi shows. Zatim to jde s kvalitou programu porad dolu (doby spoluprace s Warnery a MTG jsou davno pryc), ale pozadavky porad rostou. Jo, portfolio je celkem zajimave, radi se podivame na Simpsonovi na Coolu, dokumenty na Zoomu, porady s Pohlreichem na Prime, zpravy ve fakt luxusnim studiu a grafice na CNN, nejake reality shows na Show, ale to jsou uz jen vyjimky v jinak lacinem programu pro jednodussi divaky. Sport nikde, blockbustery nikde, vlastni brakove serialy takove, ze uz i jihoamericke zeme dobyvajici Netflix a dalsi platformy, je kvalitou vysoce prekonavaji. Jestli chcete konkurovat top streamovacim sluzbam a od divaku prachy, tak uz zacnete ale neco delat. Za 1. misi a dalsi skvary vam nikdo platit nebude.
To mi připomíná pana JG z C+ Lux, který mi ve vzájemné komunikaci tvrdil, že všechno, co na Skylink přidá je "novinka". A to i u věcí, které mají ostatní operátoři třeba už x let...
Něco podobného dělala ve svých začátcích Nova, když u 20 let starých a mockrát opakovaných filmů v programu psali "premiéra", protože oni je vysílali poprvé.
V tomhle je naprosto v pořádku, že máme svobodnou možnost volby.
Já si tímhle procesem taky prošel a sběratelství plaček jsem už zavrhl. A jsem dál.
Tím neříkám, že je má cesta lepší, nebo jediná správná. Ale pro mne osobně je lepší.
Sbírat můžu obrazy, nebo jiné umění.
Ale DVD jsem nedávno vyhazoval. Jednak už to asi 10 let nemám doma na čem přehrát. A jsem si skoro jistý, že za jednu dvě generace si už DVD a BR nebude mít doma na čem přehrát skoro nikdo. Bude to zábava nadšenců. A proč ne. Ale nebude to mainstream.
U filmů navíc mám ten postřeh, že na ně stejně nepotřebuji koukat opakovaně. A spočítal bych na prstech jedné ruky opravdu kultovní filmy, na které se s nadšením kouknu opakovaně. A bude to asi 5 element, smrtonosné pasti, … nevím, dál.
Spousta filmů, které v době uvedení byly bomba, po letech už moc nefungují. Nebo už nefungují ani na druhé shlédnutí.
A pokud jde o tu kritiku kvality Netflixu, co si budeme. Asi skoro cokoli je tam smysluplnější obsah, než nekonečné bezduché seriály k žehlení, které vysílá Prima.
Ale logicky, i na platformách, jako je HBO nebo Netflix, si musí člověk vybrat dle svého vkusu a nálady. Série jako Narcos, Údolí slz, Teherán, Fauda, … za mne zábavné a napínavé minisérie. Nemluvě o spoustě odpočinkových krásně natočených dokumentů o přírodě, podvodním světě, atd.
Se sledovaností své tvorby problém nemá, ale má ho s jejím obchodováním jak se zdá.
Pro názornost, lidé co sledují seriály Primy, se třeba nechtějí omezovat a tak v tu dobu kdy jde nějaký díl se věnují něčemu jinému a pak se na ten díl kouknou jindy, a protože nechtějí utrácet čas tak si reklamy přetočí, protože je přece více zajímá příběh-děj seriálového dílu, než bezduché sponzorské reklamy a upoutávky na jiné pořady a k tomu ještě samotnou reklamu.
Stále jsem se nedočetl, jaké bude to technické řešení. Už jsem se dozvěděl, že do záznamů se přidá informace, v kterých časech je reklama. Ale nedočel jsem se, jak bude zajištěno, abych ji shlédl. Dovedu si představit, že když se dojde k reklamními bloku, zmizí možnost posunu. Nepůjde to ale obejít přepnutím na jiný kanál a zpět, nebo vypnutím aplikace/televize a znovuspuštěním, nebo pokračováním ve sledování v jiném zařízení/prohlížeči apod?
Asi mám výhodu v tom, že to málo času, které mi zbude na sledování televize a rozhlasu, bohatě pokryje svou nabídkou veřejnoprávní ČT a ČRo, takže nemám důvod procházet další kanály.
Ale moc si neumím představit placené televizní a rozhlasové vysílání úplně bez reklam, protože firmy potřebují někde své zboží prezentovat, či připomenout se že existují. Zůstane tak silný tlak tu reklamu někam nacpat.
Zároveň bude početná skupina lidí, kteří na placenou televizi nebudou mít prostředky a veřejnoprávní televize a rozhlas je neuspokojí.
Já si tímhle procesem taky prošel a sběratelství plaček jsem už zavrhl.
Podle mne to dává smysl. Přesto mi v tom brání nějaká neurčitá obava, že co je jako VoD dostupné dnes, nebude dostupné v době, kdy se na to budu chtít podívat. Důvodů může být mnoho. Pak je to odpor k vytěžování dat ve smyslu "co je komu do toho, kdy a na co se dívám". Proto si nejlepší kousky nechávám, ideálně nahrané na HDD, odkud jsou snadno přehrávat.
Ano, Prima vychází z odhadu. Peoplemetr je sice metoda uznávaná, ale furt je to odhad na základě VZORKU populace.
A na citovaném Forbesu mě pan Singer notně pobavil, že za prvé zmiňoval jakási "prémiová práva" v souvislostí se zpětným sledováním (??) a jak najednou zapomněl na předchozí vyjádření Primy, že za zpětné sledování a přetáčenou reklamu nedostávají nic...
citace:
"Ale když porovnáte, kolik nám platí za možnost zpětně sledovat obsah v porovnání s tím, co se za to běžně platí jinde v Evropě, je to relativně směšné. A to je ten problém. Poplatky operátorů tato prémiová práva dostatečně nereflektovala."
To mi připomíná pana JG z C+ Lux, který mi ve vzájemné komunikaci tvrdil, že všechno, co na Skylink přidá je "novinka". A to i u věcí, které mají ostatní operátoři třeba už x let...
O manipulaci s fakty ve věci zahraničních VOD s reklamou v dalším odstavci rozhovoru už ani nemluvě.
"Proto si raději koupím BR, DVD nebo CD, protože je zdědí i další generace a můžu si je navždy přehrávat zdarma. "
No tak tady bych byl opatrný jednak asi příští generace neseženou potřebný HW a software už asi taky nebude podporovat různé formy obskurních DRM. Určitě se něco ztratí, ale u online streamu je podstatně jednoduší udělat si offline zálohu a v budoucnu si jí přehrát. To, že je a asi bude záloha pro vlastní potřebu dost na hraně je věc jiná.
"Na místo placeného přístupu k nekonečnému obsahu, ze kterého mě nezajímá ani desetina promile. Připadá mi to, jako bych chodil na oběd v neděli do restaurace a platil si kvůli tomu rezervaci celého sálu na každý den."
Výběr je a očekávám, že i bude řádově různorodější na online médích.
15. 4. 2022, 11:25 editováno autorem komentáře
Myslel jsem to spíše tak že se občas ozve nějaký aktivista že ho uráží socha, název nebo obsah knihy, název sportovního klubu, název ulice přestože to desítky let nikomu nevadilo. Ale uznávám že toto přirovnání je poněkud nepřesné
Napadá mě přesnější přirovnání a to jsou vysílací práva na Formule 1. Cca od roku 1991 do roku 2019 tady vysílala RTL Formule 1 jakožto zahraniční kanál šířený na území ČR. "Exkluzivní" práva pro ČR drží AMC, dříve to měla tuším Nova Sport ale tohle nikomu nevadílo a to celých 28 let. Ve chvíli kdy se O2TV pokusilo zařadit do nabídky ORF a zpřístupnit tak formule na základě práv pro Rakousko, ozvala se najednou AMC že má exkluzivní práva a nikdo jiný to na území ČR vysílat nemůže. https://www.lupa.cz/aktuality/o2-tv-chce-formuli-1-nabidnout-prostrednictvim-orf-amc-chysta-pravni-kroky/
13. 4. 2022, 15:24 editováno autorem komentáře