Alza.cz má novou značku herního příslušenství. Jmenuje se Rapture (asi inspirace BioShockem) a obsahuje počítačové židle a stoly, myši, klávesnice a držáky na monitory.
Rapture vychvaluje ergonomii a další přizpůsobení pro hráče. V praxi ale spíše půjde o další marketingové výrobky vynikající zejména RGB nasvícením. Herní příslušenství se stává populárním u řady výrobců, většinou jde ale především o stylizaci.
Pro Alzu nejsou vlastní počítačové výrobky novinkou. Firma má například počítačové sestavy, kterých loni prodala 21 tisíc, což je meziroční růst o 50 procent. Nedávno se vrhla také do notebooků. Portfolio zařízení Alzy je široké, společnost nabízí i věci jako powerbanky.
“Produkty našich privátních značek patří mezi nejprodávanější ve svých kategoriích a jejich prodeje meziročně rostou o více než sto procent. Vlastních značek máme přes dvacet, respektive nabízíme čtyři tisíce produktů. Plánujeme rozšířit portfolio PC příslušenství. Dlouhodobě testujeme monitory, notebooky nebo smart zařízení,” uvádí pro Lupu mluvčí Alzy Daniela Chovancová.
Do vlastních produktů se vrhají také další společnosti. Populární jsou zejména stolní počítače. Značky typu Alza, CZC, Tigo, Lynx či HAL3000 mohou dle odhadů dělat až polovinu zdejšího trhu vůči zahraničním dodavatelům jako jsou HP, Lenovo nebo Dell.
Alza a spol. si většinou produkty nevyrábí vlastními silami. Probíhá spolupráce s ODM výrobci v Asii, kteří umožňují úpravy na míru, polepení logy a podobně.