Radiožurnál potvrdil pozici nejposlouchanější stanice

3. 11. 2021

Sdílet

Český rozhlas - studiový dům Autor: Český rozhlas

Nejoblíbenějším rádiem v České republice zůstává veřejnoprávní Radiožurnál. Podle aktuálních výsledků poslechovosti si ho denně zapíná v průměru 883 tisíc lidí, týdně osloví 1,7 milionu posluchačů. Všechny stanice Českého rozhlasu dohromady naladí v průměru 1,6 milionu lidí denně a 2,7 milionu týdně. Znamená to, že veřejnoprávní rozhlas má na celém rozhlasovém trhu podíl 26,6 procenta.

Další rekordní výsledek ve své krátkodobé historii zaznamenala analyticko-publicistická stanice ČRo Plus se 131 tisíc posluchači denně (nárůst o 9 tisíc). Stabilní zůstává poslech regionálních stanic Českého rozhlasu, týdně je poslouchá 724 tisíc posluchačů, denně 404 tisíc. Největší úspěch z nich má Český rozhlas Brno (denně 101 tisíc a týdně 177 tisíc posluchačů).

Poslechovost rádií se obecně zvolna vrací na úroveň před první vlnou koronavirové pandemie. Znamená to také zvýšení poslechovosti komerčních rádií. Nejúspěšnější soukromou stanicí je Rádio Impuls s 804 tisíci posluchači denně, respektive 1,69 milionu týdně. Stanice je tak v těsném závěsu za Radiožurnálem. V denních datech si oproti minulému měření poslechovosti polepšila zhruba o 45 tisíc posluchačů.

Třetí místo mezi celoplošnými stanicemi patří v denních číslech Rádiu Blaník, zapíná ho v průměru 635 tisíc posluchačů. S minimálním odstupem následuje Evropa 2 se 632 tisíci posluchačů. Pětici nejposlouchanějších stanic uzavírá Frekvence 1, kterou si průměrně naladí 465 tisíc zájemců denně.

V týdenních datech je pořadí Rádia Blaník a Evropy 2 prohozené. Několikrát za týden si Evropu 2 pustí 1,39 milionu lidí, následují Rádio Blaník (1,26 milionu) a Frekvence 1 (1,03 milionu). Žádná jiná stanice milionové mety nedosahuje.

Aktuální výsledky průzkumu poslechovosti Radioprojekt pokrývají 2. a 3. čtvrtletí letošního roku.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).