Ne, nic jinýho podle mě nebude. Byla jsem i přímo na (velký) pobočce. A i skoro přesně před rokem (na jiný - abych měla porovnání), kdy se od tý doby nic nezměnilo. A slovem nic myslím skutečně nic: Nic jako certifikát nebude, a u aplikace podle aktuálních informací jenom max. 6-číselný PIN (ostatně, tohle všechno je i v dokumentaci na jejich stránkách - včetně "nejvyššího zabezpečení"). Patrně je strašně těžký změnit alespoň tuhle položku. Jedna řádka ve zdrojáku? Práce na 5 minut?
Ale to by se muselo alespoň chtít...
A nedělají to zdaleka poprvé, kdysi byl nejvyšším zabezpečením externí kalkulátor, kde se kód počítal dle parametrů příkazu, atd. A ještě před lety se uvažovalo o něčem podobném, protože:
"David Lorenc, ředitel úseku přímého bankovnictví České spořitelny v rozhovoru pro HN naznačuje, jakým směrem se v současnoti internetové bankovnictví - nejen v českém, ale i evropském měřítku - musí ubírat. Nové typy útoků vyžadují nové metody zabezpečení."
(https://byznys.ihned.cz/c1-51966110-utoky-se-meni-ceska-sporitelna-prechazi-na-internetbanking-bez-sms)
To byl rok 2011.
A rok 2018... Patrně "Nové typy útoků vyžadují nové metody zabezpečení." A proto bude nejvyšší zabezpečení na odsouhlasení přihlášení a příkazů mobilní aplikace...