Češi sledují televizi v průměru 3,5 hodiny denně

Sdílet

Televize - diváci Autor: Depositphotos

Hodnota průměrné doby strávené u televize (ATS) se v České republice stabilně drží na 3,5 hodinách denně. Ukazují to data z elektronického měření sledovanosti za leden až říjen letošního roku pro cílovou skupinu diváků starších 15 let.

Nejvyšší průměrná doba sledování televize na osobu byla letos zatím o prvním povodňovém víkendu 14. a 15. září 2024. Tehdy se zvýšila na 4 hodiny a 37 minut. Bylo to pro zajímavost o 75 minut více než o předchozím slunečném tropickém víkendu.

Data zveřejnila Asociace televizních organizací, pro kterou měření sledovanosti zajišťuje agentura Nielsen. Měření sledovanosti podchycuje i sledovanost videoobsahu na chytrých televizorech nebo v prostředí hybridního vysílání HbbTV. Alespoň jeden televizor připojený k internetu má nyní 57 % českých domácností.

Průměrný týdenní zásah televize v cílové skupině 15+ od ledna do října činil 85 %, průměrný denní zásah pak 67 %. Data o sledovanosti za poslední rok ukazují také význam zpožděného sledování filmů a seriálů. Na tyto žánry se lidé s oblibou dívají až zpětně po jejich živém odvysílání, tzv. „odloženě“. Průměrná odložená sledovanost v prvních třech dnech po odvysílání tvořila v roce 2024 (leden–říjen) 11 % v cílové skupině 15+. Živé vysílání však zůstává zásadní pro sledování sportu a zpráv, pro někoho i politických diskusí či reality show.

Například dosud odvysílané epizody StarDance vidělo na ČT1 průměrně 1,8 milionu diváků starších 4 let, odloženě je sledovalo 15 %. Kriminálku Anděl na Nově průměrně sledovalo 1,2 milionu lidí, odložená sledovanost byla 14 %. A seriál Primy Na vlnách Jadranu zaujal v průměru 1,1 milionu diváků, odložená sledovanost dosáhla také 14 %.

Mimořádný úspěch mělo u diváků finále Mistrovství světa v hokeji 26. května 2024. Utkání Švýcarsko-Česko sledovalo na ČT sport 3,5 milionu lidí starších 4 let, přičemž jen 2 % diváků si ho pustila zpožděně. Přes internet včetně aplikací v chytrých televizorech se dívalo 278 tisíc lidí.

Na 21. listopadu tradičně připadá Světový den televize. Valné shromáždění OSN ho vyhlásilo v roce 1996. Připomene ho také Asociace komerčních televizí: stanice Nova, Prima a Óčko připravily společný televizní spot, v němž se objeví sestřih toho nejlepšího, co komerční stanice nabízejí. Objeví se na všech stanicích členských společností.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).