Může to být doklad toho, že obří firma neumí do digitální reklamy správně investovat. A nebo také ukázka toho, jak je současný ekosystém online reklamy neefektivní a nefunkční.
Procter & Gamble v posledním čtvrtletí snížil výdaje do digitální reklamy na své produkty o 100 milionů dolarů. Podle finančního šéfa Jona Moellera se firma při škrtech zaměřila na reklamy, na které místo skutečných lidí klikali boti a které se zobrazovaly u obsahu, s nímž firma nechtěla být spojována, píše Wall Street Journal.
Po škrtech podle něj firma nezaznamenala žádné poklesy v prodejích či růstu. Není přitom jasné, zda nepřesunula část výdajů do jiných mediatypů, jako je například televize.
Firma také snížila náklady na výrobu a správu reklam a na provize agenturám. Jen ve Spojených státech Procter & Gamble utratí za reklamu každé čtvrtletí asi 2,5 miliardy dolarů, což ho řadí k největším zadavatelům na světě. Firma loni oznámila, že chce během následujících pěti let uspořit náklady ve výši 10 miliard dolarů. Asi 2 miliardy z toho mají představovat škrty v marketingu.