Jasně, víc stanic, víc Adidas :D (Ale chápu, víc stanic, víc prodané reklamy s rádoby přesnějším cílením.)
Přechod na DVB-T2 vedl jednoznačně k poklesu kvality signálu přijímaného pomocí stávajících anténních systémů. Mimo náklad na nový settopbox, navíc zpravidla horší a méně kvalitní nežli byly ty, užívané pro DVB-T(1), si tak přechod vyžádal další náklad na úpravy těchto systémů. Settopboxy které se přinejmenším pokouší zprostředkovat služby, které měl přechod přinést pak stojí několikanásobně více, a dokonce i ve vyšších cenových kategoriích zpravidla vykazují výrazné závady vzniklé již ve stadiu jejich návrhu. Přechod na DVB-T2 měl být spojen s podmínkou, že vysílaný program bude šířen v určité minimální kvalitě, k čemuž, jak mimo jiné i z tohoto článku vyplývá evidentně nedošlo. Trend evidentně povede k tomu, že diváci budou přecházet ke sledování zahraničního vysílání, a tuzemské vysílání bude sledováno podobně jako rozhlas, tedy především jako zvukové pozadí s občasným pohledem na obrazovku, tedy tak jak tomu často bývá už dnes.
Jsem ochoten věřit tomu, že FullHD a HD dokáže přilákat platící diváky. Ono ale nejde jen o to, donutit diváky platit za lepší kvalitu obrazu, ale také jim poskytnout jednoduchý přístup. Pokud by to měla být samostatná cesta, těžko si, kdo není v oblasti s kabelovkou, DVB-C zaplatí. Na satelitní příjem bude muset divák zaplatit i další HW, případně další přístupovou kartu? Na Skylinku je snad Prima v HD již teď, čili, kdo o to stál, tak už abonentem je a velký přírůstek diváků s DVB-S bych kvůli Primě tedy nečekal. Nakonec ani dostupnost kapacitního internetu stále u nás není uspokojivá.
Proto pohnutky Primy moc nechápu, ale oni jistě vědí co a proč dělají......
Kvalita obrazu u ČT nahoru šla, komerční televize jsou ... inu ... komerční televize.
Platíte za ČT a ta je a bude v dostupná ve FullHD. Článek je o Primě, která by nejradši vysílala jenom na placených platformách (kabel, satelit, IPTV).
Dekuju ale fakt ne. Analog - hodne vyblite barvy - ten rozdil proti digitalu v barevnem prostoru byl propastny. Pokud nebyl prijem aspon pres STA tak ruseni od kdeceho. Obri anteny na strese. Za ery analogu doslo cca 4x k preladovani v pohranici takze se anteny musely prestavet. Pozdeji i 2x kanalove zesilovace.
Dale omezeni lokalnich vysilacu - pouze mono u CT2 a TV Nova. Analog neumel dalsi jazykovou stopu. Pouze omezenexfalesne duo - coz je znasilnene stereo.
O kvalite nahravani nemojla byt rec. Ty analogove zvratky se daly poznat hned jakmile to nekdo ze zaznamu pustil. Bez digitalu nemelo cenu vubec cokoliv nahravat.
23. 9. 2021, 22:11 editováno autorem komentáře
Vychází to ze stanoviska RRTV:
https://www.rrtv.cz/cz/static/cim-se-ridime/pravni-stanoviska/Stanovisko_zretelny_text.pdf
Nejsou to zase tak výjimečné případy, např.:
https://www.rrtv.cz/cz/files/judikaty/4bedab7a-9f4e-4882-b548-ee902baf35bb.pdf
https://www.rrtv.cz/cz/files/judikaty/1f9d0cc0-0d78-4ab6-98fe-78509410a129.pdf
Analogové vysílání mělo 576 řádek prokládaných ve dvou půlsnímcích (576i, přesněji 576/50i), tedy 288 řádek v lichém a 288 v sudém půlsnímku. Při formátu 16:9 je horizontální rozlišení stejné jako u 4:3, v digitálním SD by to bylo 720 pixlů na řádek. Rozlišení 540p je 540 řádek bez prokládání, tedy obraz kvalitnější než u 576i. Jediná výhoda 576i oproti 540p by byla u rychle se měnícího obrazu, typicky u horizontálního pohybu, kdy obraz v 576/50i je plynulejší než v 540/25p, muselo by se vysílat v 540/50p.