"Dnes už inzerentům došla definitivně trpělivost."
Pane Ivane z Kolína, v tomhle nemáte pravdu. Inzerentům neměla proč dojít trpělivost jelikož inzerenti platí pouze za skutečně zhlédnutou reklamu, nikoliv za tu, která zhlédnuta nebyla. Tudíž, pokud u reklamního brejku přepnete na jiný kanál, inzerent, jehož reklamu jste kvůli tomu vynechal, ji nemusí platit. Takhle jednoduché to je.
Nova se k tomuto cirkusu nepřidá. Celkem správně počká a pak vyhodnotí situaci podle toho co se bude dít dál. Je dost dobře možné, že sledovanost primáckých reklam nestoupne ani zdaleka tak, jak se Prima domnívá. Když diváka něco příliš obtěžuje, tak prostě jde jinam.
Představte si, že by Vám Lupa.cz před každým odesláním Vašeho diskusního příspěvku vnutila 60vteřinovou nepřeskočitelnou reklamu. Vsadil bych se, že Vaše příspěvky zde bychom už pak nečetli.
"Inzerenti vůbec neplatí za nějakou skutečně zhlédnutou reklamu, ale za časový prostor, který dostanou pro umístění reklamy."
Pane Ivane, omlouvám se, ale znovu musím napsat, že nemáte pravdu. Inzerenti neplatí za nějaký virtuální časový prostor, nýbrž za skutečně zhlédnutou reklamu. Její cena se určuje až dodatečně na základě reálné dosažené sledovanosti.
Příklad: Objednám si v televizi reklamu a dám jí zálohu s tím, že tu reklamu by mělo vidět alespoň 1 milion lidí. Televize bude tu reklamu rotovat minimálně tak dlouho, až ji skutečně zhlédne celkem 1 milion lidí dle peoplemetrů. Nebo, pokud televize není schopna dodat požadovanou sledovanost, tak mi zaúčtuje nižší sumu podle toho, kolik lidí tu reklamu skutečně vidělo.
Tudíž, inzerenti nemají proč tlačit na Primu, aby omezovala přetáčení reklam, jelikož oni stejnak zaplatí jen za ty diváky, kdo ji nepřeskočili.
"Přičemž jestli nějaká sledovanost stoupne či nikoliv, to není podstatou - tou je, aby divák nemohl nějak snadno reklamu eliminovat."
Podstatou je právě ona sledovanost. Když divák ví, že reklamu může přeskočit, tak to automaticky neznamená, že ji přeskočí ve 100 procentech případů. Přeskočí třeba 80 procent, zbytek nechá běžet, protože jde zrovna třeba na WC.
Ovšem danou televizi bude sledovat i nadále protože ví, že reklamu může kdykoliv přeskočit. Ovšem když mu tuto věc zablokujete, tak je přirozené, že místo toho bude sledovat jiné stanice, kde tu reklamu přeskočit může. Proto se domnívám, že zablokování přeskočení reklam Primě může více uškodit než pomoct.
Už nynější úskok Primy naznačuje, že se zalekla, a není si už tak jistá v kramflecích. Jinak by po třech letech příprav nedělala na poslední chvíli žádné ústupky.
"Proč by mně Lupa měla vnutit nepřeskočitelnou reklamu?"
Chtěl jsem tím ilustrovat argument, že když budete někomu nasilu vnucovat reklamu, tak změní své chování. Divák přejde od Primy, která si vynucuje sledování reklamy k jiné televizi, kde je reklamu možno přeskočit.
Analogie k diskuzím v online prostoru: Pokud by Vám Lupa vnutila "nepřeskočitelnou" reklamu pokaždé, když vložíte diskusní příspěvek, tak je jasné, že byste příště šel diskutovat někde jinde, kde Vám reklamu nevnucují.
Je humorné, jak si pan kolínský Ivan neustále lže do kapsy... Vyzván k doložení zdroje informace, kterou vložil do diskuse, neučinil tak. Zdroj mé informace je tiskové vyjádření FTV Prima, zapracované do mého článku vyšlého na Digizone toho dne a roku, jak jsem psal. Tedy nic "vymyšleného"...
Hezký den všem přeji.
Já nechápu, proč odkazujete na nějaké PDF na lokálním disku, místo toho, abyste prostě odkázal na web České televize :-) https://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/reklama/televizni-reklama/
Inzerenti vůbec neplatí za nějakou skutečně zhlédnutou reklamu, ale za časový prostor, který dostanou pro umístění reklamy.
Takhle to ale přece vůbec nefunguje. Kde jste k takové věci přišel? Inzerent platí jen za shlédnutou reklamu, ne za žádný časový prostor.
Ten je zde pouze proto, že v lukrativní časy okolo20h večerní je největší příliv žádané cílové skupiny a lze zde očekávat největší "konzumaci" reklamy.
Prostě nemáte pravdu, ale snažíte se tady rozhazovat rukama, jelikož si neumíte připustit, že pravdu má někdo jiný. Tohle není kino, nebo pauza na SuperBowlu, kde se platí reklamní blok podle délky. Do televize se to platí podle shlédnutí, proto je tu teď ta aféra s blokováním přeskakování. Kdyby se prodával reklamní čas a nehledělo se na sledovanost, tak se neřeší přeskakování reklam, protože by Prima v tu chvíli dostala zaplaceno a bylo by fuk, jestli to uvidí 10 lidí, nebo 1 milion.
Nechápu Ivana z Kolína proč trvá na svém mylném názoru, když je snadno dohledatelné za jakých podmínek lze reklamu zadávat a účtovat. Televizní reklama respektive platba za ni se účtuje dle GRP (Gross Rating Point) neboli kumulovaná sledovanost. Pouze za odvysílanou reklamu se platilo v dobách dávno minulých. V odkazu jsou smluvní podmínky pro zadávání reklamy u České televize platné od roku 2016: file:///C:/Users/smkozmi/AppData/Local/Temp/VOP_reklama.pdf
Je humorné, když si Petr Faistauer v roce 2018 něco vymyslí za termín a pak to bere jako měřítko i v roce 2022. Takže pro pořádek, kdysi se nemožnost přetáčení reklam pouze testovala (konkrétně u Skylink live), pak to nikdo neřešil (navíc dorazil Covid a problémy s tím spojené), ale dnes už inzerentům došla definitivně trpělivost. To celé opravdu není z popudu Primy, jak si možná nějací neználkové myslí, ale právě od inzerentů. I proto se to bude týkat dřív nebo později také Novy, případně dalších stanic.
Inzerenti vůbec neplatí za nějakou skutečně zhlédnutou reklamu, ale za časový prostor, který dostanou pro umístění reklamy. Musíte si uvědomit, že Prima je především lineární pozemní, satelitní a kabelová televize, kde nikdo není schopen přesně změřit, co a jak dlouho divák sleduje. IPTV a OTT, kde toto měřit lze, mají zhruba jenom pětinový podíl. Tudíž Prima neprodává reklamu dle shlédnutí, ale pouze dle času.Takže opravdu to takto jednoduché je.
Je velmi naivní představa, že inzerenti budou tlačit jenom na Primu, zatímco Novu a ostatní stanice nechají bez povšimnutí. Přičemž jestli nějaká sledovanost stoupne či nikoliv, to není podstatou - tou je, aby divák nemohl nějak snadno reklamu eliminovat, což se technicky podaří právě při blokování přetáčení reklam.
Proč by mně Lupa měla vnutit nepřeskočitelnou reklamu? Tu může vnutit akorát tomu, kdo konzumuje obsah, ale nikoliv tomu, kdo ten obsah vytváří. Úplně stejně, jako je tomu u TV vysílání.
Prima prodává reklamní časy, které musí inzerenti zaplatit a nikoliv jak se mylně domníváte, že Prima dostane zaplaceno až po tom, co kdo sledoval. Pokud by to bylo jak píšete, pak se klidně může stát, že nějakou reklamu nebude sledovat vůbec nikdo a Prima ji tak odvysílá na svoje náklady? Asi sotva. Jediné, co se liší, je cena za reklamu dle času vysílání a samozřejmě délky reklamního spotu.
Prima sama nemá vůbec žádný zájem si zbytečně rozhněvat diváky - ostatně proč by tak činila? Z dlouhé chvíle nebo nudy? To samozřejmě těžko a jak jsem již psal, tak je za tím vším pouze tlak inzerentů.
Divák Primy asi sotva bude sledovat jiné stanice jenom kvůli tomu, že si nemůže přeskočit reklamu. Navíc časem se to bude týkat všech stanic, takže by si divák nijak nepomohl, pokud by od Primy zběhl jinam.
Jinak Prima se pochopitelně ničeho nelekla, ale pouze dopřála operátorům víc času. Ono je prakticky jedno, jestli se něco zavede od března nebo června, protože se to prostě zavede, což rozhoduje.
Reklama je běžnou součástí každého jinak neplaceného (a nezřídka i placeného) obsahu, protože zkrátka TV stanice i webové stránky a další nejsou charita, ale podnikatelské subjekty, jejíchž cílem je vydělat. A jestli s tím má nějaký divák nebo čtenář problém, pak si klidně může platit např. HBO bez reklam nebo na webu placený obsah a být reklam ušetřený.
Samozřejmě ale máte možnost vytvořit nějakou vlastní TV stanici, reklamu tam nemít, od diváků nic nevybírat a vše financovat z vlastní kapsy. To je naprosto snadné a jistě se vám podaří zacelit místo na trhu, jenž je jinak reklamou prolezlý.
Pane ejdžr, není lepší si napřed přečíst všechny související příspěvky, než se bezhlavě vrhat do diskuze za každou cenu jenom proto, že tam vidíte moje jméno, jenž na vás zjevně působí jako rudý hadr na býka? Pak byste zjistil, že jsem vyvracel mylný názor o jakýchsi platbách za reklamu až podle následné sledovanosti a naopak jsem uváděl, že se cena mimo jiné odvíjí od času, kdy je vysílaná (pro neznalé - typicky prime time apod.)
Zajímalo by mě, jak se hodnotí počet zhlédnutí odvysílané reklamy? Neplatí se spíše za odvysílání a ne zhlédnutí? Ale možná že doba pokročila a diváci s peoplemetry mají brýle snímající, zda sledují tv při reklamách. Pokud si dobře pamatuji, tak si inzerent u vysílatele objedná zásah určité cílové skupiny. Díky měření sledovanosti o tomto mají jednotlivá média přehled. Pokud ale dojde k výkyvu sledovanosti, tak zásah musí dohnat vysílání spotu na klonech na vlastní náklady.