UVNITŘ GRAF A TABULKA Pozici druhé nejsledovanější české televize ztratila o vánočním týdnu televize Prima. Jak v celodenním podíle na dospělém publiku, tak v hlavním vysílacím čase ji předběhl první program České televize. Prima se propadla na nejhorší týdenní výsledek od letošního června, a dosáhla jen poloviny průměrného týdenního podílu lídra trhu, televize Nova. Další pokles, opět na nejhorší čísla v historii vůbec, potkal program ČT 2.
Primu minulý týden sledovalo po celý den pouze 16,02 procenta dospělého publika, což je o 1,73 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Prima dokonce klesla až na hodnotu 14,50 procenta, což je hluboko pod úrovní ČT 1. Vánoce naopak téměř neuškodily Primě Cool, která v celodenních číslech klesla o pouhé tři setiny procentního bodu na 3,04 procenta, zatímco v hlavním vysílacím čase dosáhla průměrného podílu 3,5 procenta.
Televize Nova o vánočním týdnu výrazně stoupala. V celodenním podílu na dospělém publiku dosáhla průměrné hodnoty 32,81 procenta, což je o slušných 2,59 procentního bodu více než předminulý týden, kdy se pohybovala na hranici 30 procent. V hlavním vysílacím čase si Nova ještě polepšila na průměrných 37,38 procenta. Filmový kanál Nova Cinema zaujal po celý den v průměru 3,76 procenta dospělého publika, o 0,35 procentního bodu méně než minule. Během prime time si ale polepšil na 4,35 procenta a porazil i TV Barrandov.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Vánoce svědčily i prvnímu programu České televize, který přitahoval po celý den v průměru 17,67 procenta dospělého publika. To je o 0,39 procentního bodu více než v předminulém týdnu a nejvíc od začátku letošního září. ČT 1 to hravě stačilo na porážku Primy. Ještě větší rozdíl nastal v hlavním vysílacím čase, kdy ČT 1 dosáhla průměrného podílu 20,65 procenta, zatímco Prima jen 14,50 procenta. Mnohem hůř se dařilo programu ČT 2, jehož celodenní průměrný podíl 3,23 procenta je vůbec nejhorší od zavedení peoplemetrů a o 0,13 procentního bodu horší než v předminulém týdnu. Během prime time se Dvojka propadla dokonce až na hrůzných 2,10 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Lépe než ČT 2 si vedla zpravodajská ČT 24, která i o vánočním týdnu dosáhla velmi slušného celodenního podílu 4,02 procenta. Oproti předminulému týdnu jde sice o pokles o 0,15 procentního bodu, ale z dlouhodobého hlediska jde o vysoký nadprůměr. Ve večerních časech si ČT 24 tradičně pohoršila, tentokrát ale jen na hodnotu 3,08 procenta, takže v prime time porazila jak ČT 2, tak třeba i Primu Cool. Sportovní ČT 4 dosáhla v celodenních číslech podílu 1,43 procenta, o 1,06 procentního bodu horší než minule. Během prime time pak klesla až na 0,87 procenta.
Televize Barrandov si o vánočním týdnu mírně pohoršila oproti rekordu z předminulého týdnu. Po celý den ji sledovalo v průměru 4,93 procenta dospělého publika, což je o 0,72 procentního bodu méně než minule. I tak Barrandov porazil v podílu na divácích Novu Cinema, Primu Cool, ČT 2 i ČT 24 a zachoval si pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, ČT 1 a Primě. V hlavním vysílacím čase ale podíl Barrandova klesl na průměrnou hodnotu 4,23 procenta, která byla nižší než u Novy Cinema.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,33 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,61 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,76 procenta, což je o 1,11 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 8,18 procenta.