Přelomová nabídka: ČT chce vysílat prezidentskou debatu s Novou a Primou [AKTUALIZOVÁNO]

22. 11. 2022

Sdílet

Česká televize, ČT, ilustrační foto Autor: Česká televize
  • 22. 11.: Přidali jsme reakci TV Prima
  • 21. 11.: Doplnili jsme první reakci TV Nova.

Česká televize nabízí TV Nova a TV Prima uspořádání společné Národní prezidentské debaty, a to před prvním i druhým kolem voleb. Oběma stanicím nabízí společné vysílání, společnou dramaturgii i zastoupení moderátorů všech tří televizí.

Takové společné vysílání tří největších televizních skupin by v tomto pojetí bylo historicky první. 

„ČT má v tuto chvíli potvrzenou účast ve vlastní Superdebatě dne 12. 1. a 26. 1. od favorizovaných kandidátek a kandidátů – s výjimkou Andreje Babiše, který účast ještě nepotvrdil. Společný postup velkých vysílatelů však vnímá jako funkční řešení především pro diváky, ke kterým se budou v období před volbami dostávat informace roztříštěně z desítek různých debat a platforem,“ vysvětlila tisková mluvčí České televize Karolína Blinková.

TV Nova se chystá na prezidentské volby, zavedla volební kodex Přečtěte si také:

TV Nova se chystá na prezidentské volby, zavedla volební kodex

Podle České televize by takové řešení bylo vstřícné pro diváky i pro kandidáty. „Společná Národní prezidentská debata se pro diváky může v tomto kontextu stát kvalitním informačním základem před rozhodnutím o tom, komu následující den dají svůj hlas. Stejně tak je společné řešení vstřícné i vůči kandidátkám a kandidátům, kteří budou před volbami vedeni k plnění řady povinností a mohli by se takto intenzivně soustředit na vrcholnou televizní debatu,“ podotkla Blinková.

V minulosti realizovala ČT spolu s komerčními televizemi vysílání projevů nejvyšších ústavních činitelů, prezidenta republiky nebo předsedy vlády. V případě Národní prezidentské debaty Česká televize nabízí možnost, že výrobu pořadu zajistí. Rovněž by pro ni poskytla připravené reprezentativní prostory Národního muzea.

Společné televizní vysílání debat před významnými volbami je osvědčeným formátem, který funguje například v Německu nebo USA.

Předvolební zpravodajství České televize patří dlouhodobě k nejsledovanějším a nejdůvěryhodnějším v ČR. Prezidentský duel, který ČT vysílala před druhým kolem volby v lednu roku 2018, sledovalo 2,7 milionu diváků, tedy více než pětapadesát procent všech lidí, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi. Debata se před čtyřmi lety stala nejsledovanějším pořadem roku na celém televizním trhu.

Aktualizováno 20:45 — „Potvrzujeme, že jsme dnes odpoledne obdrželi dopis od generálního ředitele České televize Petra Dvořáka s návrhem na uspořádání společné Národní prezidentské debaty. Návrh samozřejmě důkladně interně posoudíme a panu řediteli odpovíme,“ uvedla TV Nova na náš dotaz.

Aktualizováno 22. 11. — Oficiální reakce TV Prima: "V pondělí odpoledne obdrželo vedení skupiny Prima dopis z České televize s nabídkou spolupráce v rámci tzv. Národní prezidentské debaty. Zaslaný návrh v následujících dnech redakce zpravodajství porovná se svými dramaturgickými plány a České televizi na něj samozřejmě odpovíme. 

Nicméně, jak jsme již avizovali, v současnosti plánujeme vlastní prezidentské debaty na kanálech skupiny Prima. Chceme pokračovat v úspěšných formátech předvolebních pořadů a debat, které přinesly našim divákům moderní, atraktivně zpracovaný a vyvážený pohled na názory aktérů předcházejících volebních klání. 

Nabídku kolegů z České televize na spolupráci chápeme jako snahu zatraktivnit prezidentskou debatu pro širokou diváckou obec a vnímáme ji i jako ocenění naší snahy o maximální možnou názorovou pestrost předvolebních debat."

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).