Takze si to shrnme.
Cesti (a specielne Prazsti) taxikari jsou tak povestni, ze se dostali do zahranicnich bulletinu, kde na ne cestovni agentury sve klienty upozornuji a varuji pred jakymkoli jejich vyuzivanim. Vseobecne se vi, ze okradou 100% zahranicnich turistu nemluvicich cesky. Pravidelne pak mezi sebou svadeji bitky, za ktere by se nemusel stydet IV. dil Kmotra. Z uloupenych penez samozrejme nezaplati ani dane ani odvody, dovolim si velice pochybovat, ze maji odpovidajici (taxikarske) pojisteni na sva vozidla.
Pak tu mame nikoli nepatrne vyuzivanou sluzbu, kde zakaznik predem vi kolik bude platit, taxikar s tim nic nenadela, tudiz zakaznika neokrade. Nejspis nema zaplaceno pojisteni, nejspis nema licenci a nejspis z vydelanych penez neodvadi dane.
At se na to podivam z jakeho uhlu pohledu chci, tak mi druha varianta prijde v kazdem pripade radove prijatelnejsi. Nebot casem povede k tomu, ze taxikari z bulletinu zmizi, tudiz se zlepsi zahranicni obraz CR, a to myslim za nejake ty nezaplacene dane stoji. Obzvlaste, pokud na "propagaci" stat vydava miliardy, kdezto zde se bavime o tisicikorunach.
Tudiz pokud by ministerstvo melo neco zmenit, tak s okamzitou platnosti zakazat taxi.
Presne podle hesla: kdyz nec funguje lepe nez rvouci konkurencni sluzba, regulujme to. Kdyzto porad jeste funguje, regulujme to jeste vic.Kdyz uz to nefunguje, mame vyhrano, rvouci taxikari nam daji pokoj, lidi si holt priplati a pockaji xkrat dele na volne auto..
Uberpouzivam celkem casto. Hlavne proto, ze prijezdova doba ridice se pohybuje v prumeru kolem 3 - 5 minut, zatimco na jakekoliv dispecing taxi si pockam minimalne 15 - 20 minut. Ani me moc nezajima jak to delaji, prijedou rychle, slusny ridic, slusnym autem a cena odpovida odhadu.
Co takhle spis ty pravidla uvolnit?
1) "taxikar" musi by starsi 21 let a trestne bezuhonny
2) musi mit auto mladsi nez 6 let, dejme tomu jim jeste naridme STK jednou rocne
3) registrace na magistratu rekneme za 500 na rok, at z toho mesto taky neco ma
Co vic musi dnes taxikar mit? Znalost mesta v dobe navigaci pomalu ztraci vyznam
Hlavně uber neni taxi. je to prste sluzba jako kazda jina a ja kdyz si objednam uber dobre vim co si objednavam , ne kdyz si objednam taxi a prijede zm*d v teplakach a jeste ma hemzy. Navic taxizm*di maji pruhy, parkovaci mista co chteji jeste vic smejdi ?
TAXIzm*di smirte se s tim ze doba se meni a portfolio sluzeb se meni taky, bud reagujte nebo zmizte! PS tim ze zablokujete pulku mesta (jako snad tusim minuly rok) me nepresvedcite a uspesne odradite od toho pouzivat vase sluzby!!!
My ale chceme, aby všichni dodržovali zákony.
Jojo, na světoznámé pověsti pražských taxikářů je ta snaha opravdu vidět. Krndo, už jsi zkasírovala aspoň toho taxikáře, co ti dlužil statisíce na pokutách a parkoval ti přímo pod voknem magistrátu na zákazu zastavení, přičemž byl podle tebe nedohledatelný? Nekecáme, makáme! Bude líp!
<>
Co znám taxikáře, tak všichni chtějí, aby se pravidla uvolnila. Aby zmizely požadavky, které taxikářům komplikují život a které zároveň Uber ignoruje. Jenže málokterý politik má odvahu veřejně prosazovat ukončení regulace taxikářů. A tak raději koumají, jak ta pravidla alespoň vnutit Uberu.
Daně by mohly jít u Uberu snadno enforcovat, například přidáním podpory EET do té aplikace :-)
Jinak souhlas. Uber mi oproti taxislužbě přijde spravedlivý právě díky tomu, že cenu (vzdálenost) určuje algoritmus podle mapy, nikoli taxikář tím jak jede a kolik natočí na taxametru.
Špatně posloucháte. Taxikáři brojí proti Uberu, nikoliv proti Uber řidičům. To jsou odíraní chudáci, kteří až na výjimky jen pláčou nad výdělkem. Jít jezdit pro Uber je ekonomická sebevražda. Bohužel je stále dost řidičů, kteří to zkouší, takže Uber dál válcuje konkurenci. Až těch řidičů nebude dost, tak se jen zvedne cena a on to zase někdo zkusí.