Tady je potřeba rozlišovat aplikaci směrem k zákazníkovi (např. internetové bankovnictví) a interní systém banky kde se evidují transakce na účtech.
Tam se změny budou dělat s opravdu velmi důkladnými testy. Navíc budou veškeré transakce ještě evidované v dalším nezávislém systému pro možnost "disaster recovery".
Když přijdete o např. o nastavení intervalu výpisu z účtu tak je to sice nepříjemné ale není to žádný velký problém.
Pokud by zmizely nějaké platební transakce tak je to opravdu hodně veliký problém.
Použití mainfraimu bankách nebo pojišťovnách je normálka. My v česku jsme se tomu ještě jakž takž vyhli, protože u nás byly kompy před rokem 90 vzácnost, ale v zahraničí je to normálka. Jakmile je to jede a jsou na tom cenný data tak není vůle to nějak migrovat. De facto to obvykle je core celého systému a na to jsou pak navázány systémy, které vznikly později a už i na modernějších platformách.
V listopadu ve většině článků na idnes.cz chyběla slova, věty pak nedávaly smysl. Trvalo to několik týdnů. Článek byl opraven většinou až po několika hodinách.
Nevím, jestli to byl útok. Ale proč se o tak očividné záležitosti nezmínila žádná média, tomu moc nerozuím.
Máte k tomu někdo bližší info?
Proto má KB hlavní systém na 25 let starém mainframu s 32 MB RAM.
No a predsatv si ze Francuzka Narodna Banka bezi na IA64 platforme a na nej je HP-UX...
Ze ty francuzy su strasne za opicami co???
Nějak se jim to hroutilo i tento celý týden. U Era minimálně od 18. nešlo měnit z internetového bankovnictví limit na kartě pro platby na internetu. Ještě 22. večer to nešlo. Naštěstí to šlo změnit zavoláním na bezplatné číslo.
Takže problém je už 14 dní. Copak se tam asi děje, že to nadali za tu dobu dohromady?