Nemyslím si, že by se ten přístup v dospělosti neměnil. Respektive bych to dokonce považoval za chybu, kdyby se neměnil.
Nejde o mé dojmy, ale o dojmy diváků. Vy jste psal o tom, že si možná pár diváků udělá nějaký obrázek o diskutujících. Drtivá většina se ovšem utvrdí v představě, že takhle má vypadat veřejná debata. A že se mají chovat stejně, až budou na domovní schůzi nebo na obecním zastupitelstvu.
Netvrdím, že ČT má lidi neustále vzdělávat. Ale publicistické pořady lidi vzdělávají, je to přirozená součást publicistiky. Máte slovo vzdělává velmi špatně. Je to jako kdyby ČT vysílala pořad, kde by se zcela vážně brala chemtrails nebo to, že Země je placka. Také by to jistě mělo vysokou sledovanost.
Publicistika je kategorie, která má svoje pravidla. A skutečný publicistický pořad je takový, který ta pravidla alespoň trošku dodržuje. Máte slovo je čistě zábavný pořad, který si na publicistiku jen hraje. Podobně jako si reality show hrají na dokument. V obou případech je to jen předstírané a nedodržují se tam ani základní pravidla předstíraného žánru.
Sice jste nikde nepsal, že sledovanost má být jediné měřítko, ale pořád jí jako jediným měřítkem argumentujete. Viz předchozí odstavec. Kdyby se nový pořad neujal, tak dáte zpět Máte slovo – protože má mnohem vyšší sledovanost.