Hlavní navigace

Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k aktualitě Počítače a servery s Windows měly po celém světě problémy, na vině je zřejmě softwarová chyba [AKTUALIZACE].

  • 21. 7. 2024 8:46

    Filip Jirsák

    Zatímco u serveru platí, že se nejprve musíte dostat k jeho klávesnici (fyzické či virtuální), rebootovat v nouzovém režimu a ručně odstranit vadný soubor, u desktopu platí, že se nejprve musíte dostat k jeho klávesnici (fyzické či virtuální), rebootovat v nouzovém režimu a ručně odstranit vadný soubor. Opravdu ohromný rozdíl.

    Já jsem primárně odpovídal na to, že ten princip není až tak rozdílný. Protože to vaše „opravím si to sám“ ve skutečnosti znamená „musím počkat, až se dozvím, jak to opravit, a pak to podle návodu opravím“. Nebo jste na to snad přišel sám, že chybu způsobuje vadný „konfigurační“ soubor od CrowdStrike a stačí ho v nouzovém režimu smazat?

    Jinak princip řešení problému jiný je, protože cloud je od základu stavěný tak, aby vše, co se týká jednotlivých počítačů. bylo plně automatizované. Takže i kdyby tímhle byl postižen nějaký cloud, za prvé těch postižených počítačů bude málo, za druhé je nebudou muset řešit ručně jeden po druhém.

    Sítě, které mají stovky nebo tisíce počítačů, mají také leccos zautomatizované. Někde jsou stanice jedna jako druhá a nic se na nich lokálně neukládá (třeba větší školy), tam také stačilo vzdáleně všude přepsat obrazy. Ale tam, kde jsou stanice unikátní, třeba s lokálními daty, takže nebylo možné je jen tak smazat, tam současná automatizace pravděpodobně nebyla nic platná, protože funguje se službou běžící ve spuštěném systému. Nebo víte o někom, kdo byl připraven na to automaticky rebootovat do nouzového režimu a smazat tam určený soubor?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).