Základní registry se rozšíří o evidenci digitálních plných mocí. Počítá s tím novela zákona, kterou schválil Senát. Registr zastupování poslouží lidem i firmám k vystavování plných mocí on-line a jejich uložením na centrální místo, kde budou k dispozici úřadům až do jejich odvolání nebo vypršení platnosti. Se spuštěním registru se počítá k 1. červenci, kdy by měla novela zákona o základních registrech nabýt účinnosti.
Přípravu systému bude mít na starosti Digitální a informační agentura (DIA). Ta připraví předvyplněné formuláře pro různé účely, do kterých bude potřeba vyplnit jen jména zmocnitele a zmocněnce, účel, pro který je plná moc vyhotovována a nakonec potvrdit vůli přes Identitu občana.
Jako u eDokladů platí, že vystavení plné moci online je pouze volba. Nadále tak bude možné využívat zplnomocnění v tištěné podobě. Jako první se na Registr zastupování napojí Ministerstvo dopravy. V agendách spojených s evidencí vozidel se totiž v zastoupení jedná nejčastěji.
„Zastupovaná osoba bude mít navíc přehled o tom, v jakém stavu jsou jí vydané plné moci a bude je moci i kdykoliv předčasně odvolat. Na rozdíl od papírové podoby nebude předčasně ukončená plná moc být zneužita, neboť úřad okamžitě získá informaci o jejím ukončení,“ vyzdvihuje výhody připravovaného systému ředitel DIA Martin Mesršmíd.