Vlastní marketplace spustila skupina Pilulka již v loňském roce, tehdy se ke spolupráci přihlásilo okolo 200 firem, nyní firma chystá významně rozšířit jeho funkce a více propojit s jejím serverem Pilulka.cz, firma na to upozornila v tiskové zprávě.
Marketplace zjevně funguje pro firmu především jako marketingový nástroj, využívá například toho, že zde výrobci nabízejí některé produkty exkluzivně. Z lékárenského portálu Pilulka se tak navíc stává nákupní galerie s desetitisíci položkami. Pilulka za to na oplátku neinkasuje od výrobců za poskytnutí platformy provize.
„Naše pojetí marketplace není určeno pro maloobchodníky, ale naopak zkracuje cestu výrobce ke spotřebiteli. V současné době nabízíme produkty od více jak 1000 výrobců a celkem v Česku nabízíme přes 35 tisíc druhů zboží. Každá z těchto firem se snaží promlouvat k zákazníkům a složitě přesvědčuje jednotlivé maloobchodníky, aby právě jejich zboží bylo atraktivně vystaveno. Obrovsky záleží na aktivitě značky, zda chce být úspěšná. Pilulka.cz od počátku nabízí platformu s cílem být tím hlavním a jediným místem pro obchod všeho, co souvisí se zdravím. A to jak pro zákazníky, tak výrobce,“ popisuje koncept Martin Kasa, spolumajitel Pilulka.cz.
Skupina by chtěla na své tržiště přilákat především více menších a lokálních výrobců.
„Nejjednodušší cestou, jak rozšířit portfolio, je spolupráce s těmi největšími dodavateli. Strategií Pilulky je ale také podporovat lokální a menší výrobce. Proto jsme se rozhodli, že začneme připravovat marketplace Pilulka v propojení s Vendor Management Systémem. Jsme přesvědčeni o tom, že je to jediná cesta, jak efektivně škálovat a digitalizovat naši spolupráci s dodavateli. Postupně budeme v tomto projektu uvádět na trh jednotlivé služby, které nám pomohou efektivně řídit celý dodavatelský řetězec od výrobce až ke koncovému spotřebiteli,“ doplňuje Michal Hanáček, COO skupiny Pilulka.