Nevynecham protoze cekam 2-3 hodiny celkem na spoje se mi fakt nechce. Moje hodina je mnohem drazsi nez naklady na taxik.
Ale budiz. Kdyz pojedu MHD tak pridam 2-3 hodiny cekani na spoje. Kdyz budu sprinter tak tesne pod plus dve hodiny.
Teoreticky muzu dorazit na zlicin na tom kole pokud se neprizabiju. Nebo muzu obtezovat manzelku at zrusi praci a pokusi se mne hodit nejakym zapujcenym priblizovadlem do Prahy. Takze to uz je vymera vypadku dvou platu za hodinu. Za to uz mam business taxik se sampanskym.
Nezapomen ze ty pani za prepazkou tam nejsou ani v 5 hodin rano a ani 21-23h ( tedy idealni cas pro me mimo praci).
To souhlasím. Problém byl nejspíš v tom, že předpokládali, že těch vratek bude málo, tak na to neměli připravený žádný proces. A ono se pak ukázalo, že je toho hodně. Doufám, že se poučí a příště půjde neprojeté jízdenky vrátit kliknutím rovnou z aplikace. U jízdenek zakoupených kartou ideálně automaticky.
Ano, z dálky vše vypadá jednoduše. O tarifu v Praze rozhoduje rada nebo zastupitelstvo města (nevím, kdo z nich), ve Středočeském kraji je to krajské zastupitelstvo. To rozhodne jen o cenách, rozhodně neřeší nějaké detaily jako co se starými jízdenkami. Zároveň rozhodne o termínu změny – a pokud se zdražují vstupy, je celkem logické, že se zdražení realizuje v řádu měsíců a ne až třeba za rok.
Teprve pak se k tomu dostanou lidé, kteří to musí provést. A ti už mají jako zadání, že se musí změnit tarif k nějakému termínu – a nemůžou si naporoučet, že na tuhle změnu potřebují tři čtvrtě roku. Aby do backendu i frontendu aplikace přidali kompletní nový modul pro vracení jízdenek. Řekl bych, že měli co dělat, aby dokázali jízdenky v aplikaci k příslušnému termínu alespoň zneplatnit.
Navíc s tím nebyla žádná zkušenost z dřívějška. Předpokládali, že když mají lidé možnost koupit si jízdenku online v mobilu, nekupují si je do zásoby. Ten předpoklad mi nepřipadá hloupý. Ale sám mám některé jízdenky nakoupené do zásoby, protože je stejně pracné koupit jednu jízdenku jako koupit je čtyři. A mám pak jistotu, že jízdenku budu moci rychle uplatnit, až bude potřeba, a nebudu muset doufat, že budu mít k dispozici mobilní data. A nebude mne nákup zdržovat. No a evidentně takhle uvažuje víc lidí. Teď už to vědí, takže předpokládám, že příště už to vracení jízdenek bude řešené přímo přes aplikaci.
Ani pak to nebude ve všech případech řešené automaticky. Předpokládám, že třeba pokud už je platební karta delší dobu zrušená, nepůjde na ni vrátit platbu. A vůbec bych se nedivil, kdyby existoval časový limit na vrácení platby i u platných karet – že třeba nejde vrátit platbu déle než rok po jejím provedení.