Petr Dvořák: Sledovanost pro ČT není důležitá, ale u Událostí ano

14. 9. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
14. 9. 2011

Sledovanost nemůže být hlavním kritériem úspěšnosti České televize a jejích pořadů. Existují ale formáty, u nichž by ČT naopak měla dbát o co největší zásah diváků. Mezi ně patří hlavní zpravodajská relace Události na programu ČT 1, míní bývalý šéf televize Nova a favorit konkurzu na generálního ředitele ČT Petr Dvořák. Prohlásil to v úterý večer v seriálu rozhovorů ČT 24 se všemi pěti finalisty konkurzu na nového šéfa Kavčích hor.

ROZHOVOR: Uvažujeme o jiných Událostech pro ČT 1 a ČT 24, říká šéf zpráv Karel Novák

Jsou pořady, kde věřím tomu, že sledovanost má význam. Jsou jiné typy pořadů, které jsou třeba zaměřeny na užší cílové skupiny a pak ta celková sledovanost v té celkové divácké skupině takový význam nemá. Když se mě zeptáte, kde konkrétně si myslím, že sledovanost má svoji váhu, tak já si myslím, že například má svoji váhu u zpravodajských relací specielně na ČT 1, protože jestliže Česká televize chce vytvářet takové zpravodajství, které bude vlastně alternativou vůči komerčnímu zpravodajství, pak samozřejmě jejím cílem by mělo být i to, že tímhle zpravodajstvím osloví maximální počet diváků, prohlásil Dvořák v Událostech, komentářích.

Nízkou sledovanost Událostí kritizují i další kandidáti na ředitele ČT s výjimkou výkonného ředitele ČT 24 Romana Bradáče, který tuto kritiku považuje za alibistickou. Dvořák se zaměřením na problém nízké sledovanosti Událostí vymezuje právě vůči Bradáčovi, který je jedním z jeho největších konkurentů ve volbě nového šéfa ČT. Dvořák, stejně jako Bradáč a další kandidát Hynek Chudárek se kvůli tendru na ředitele ČT dokonce sešli s premiérem Petrem Nečasem (ODS).

DigiZone.cz připravuje rozhovory se všemi pěti finalisty výběrového řízení na generálního ředitele ČT. Zítra si budete moci přečíst interview s Janem Svobodou.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).