Volání na informační linku 1221, která má lidem sloužit pro komunikaci s hygieniky, se překvapivě ukázalo být zpoplatněné. Lidé to většinou netuší a za minutu volání lidé zaplatí od tří do šesti korun, uvedla Česká televize.
Linku od září zprovoznilo ministerstvo zdravotnictví, které s operátory předem nevyjednalo, aby volání na číslo 1221 bylo zdarma – podobně jako tomu bylo u informační linky 1212, kterou stát spustil na jaře.
„Dozvěděli jsme se o lince včera odpoledne a vyžádali jsme si od ministerstva zdravotnictví informace například o tom, jaký provoz na ní očekává, a jsme připraveni o jejím fungování jednat,“ potvrdila Lupě mluvčí O2 Kateřina Mikšovská.
Podobně je na tom i Vodafone. „O lince jsme nevěděli a dozvěděli jsme se o ní včera z médií. Iniciovali jsme jednání s ministerstvem zdravotnictví,“ řekla Lupě mluvčí Vodafonu Kateřina Šantorová.
T-Mobile dnes v tiskové zprávě rovnou oznámil, že za volání na číslo 1221 nebude lidem účtovat žádné poplatky. „O účelu linky jsme bohužel dopředu nevěděli. Poté, co média celou záležitost osvětlila, jsme se okamžitě rozhodli nabídnout volání na informační linku zdarma,“ vysvětluje ředitel pro korporátní záležitosti T-Mobilu Petr Jonák.
Další jednání operátorů se státem mají probíhat pod hlavičkou Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS). „Je nezbytné rovněž vyřešit s poskytovatelem linky 1221 problematiku propojovacích poplatků, které v současnosti hradíme, i když je volání pro naše zákazníky zdarma,“ dodává Jonák.
AKTUALIZACE 10. 9. 18:00: Doplňujeme informaci z vyjádření firmy Dial Telecom, která je provozovatelem linky 1221: „Na základě žádosti mobilních operátorů jsme byli vyzváni k odpuštění propojovacích poplatků, které jsou standardně účtovány za provoz linek tohoto typu. Rozhodli jsme se tuto situaci bezodkladně řešit a propojovací poplatky s okamžitou platností ostatním operátorům neúčtovat. Aplikovali jsme stejný režim jako je užíván pro tísňové linky, kterým se tato služba obsahem velmi blíží,“ napsala Lupě Eva Hrubešová z Dial Telecomu.