V pražském Hotelu Jalta dnes odstartoval VII. Kulatý stůl o digitalizaci, který pojednává především o televizi ve vysokém rozlišení (HDTV). V úvodním bloku se diskutovalo i o blížícím vypínání analogového vysílání v západních a středních Čechách za účasti generálního ředitele televize Nova Petra Dvořáka a technického ředitele televize Prima Patrika Slavíka, vedoucího projektu digitalizace České televize Pavla Hanuše a národního koordinátora digitalizace Zdeňka Duspivy.
Zdeněk Duspiva shrnul okolnosti, za kterých probíhá státní informační kampaň v Územní oblasti Plzeň. Jsou splněny všechny zákonní podmínky pro vypnutí analogového vysílání (stejný rozsah pokrytí, šestiměsíční souběh analogového a digitálního vysílání a tříměsíční informační kampaň). Většina diváků má dostatečné informace, jen osm procent ještě řeší přechod na digitál. V posledních čtyřech týdnech jsme vygradovali kampaň a posílili složky, které jsou potřeba. Výraznou část kampaně jsme cílili na starší občany včetně diskusních pořadů v Českém rozhlasu Plzeň, informačního letáku Diginoviny, SMS notifikací. Posílili jsme Digihlídky v terénu, zmínky v zpravodajství regionálních médií, a spustili jsme televizní spoty v regionálním vysílání televize Prima,
uvedl Duspiva.
Předseda Národní koordinační skupiny očekává po vypnutí analogového vysílání větší nápor na infomační linku i na návštěvnost státního webu než byla po vypnutí analogu v Praze. Do kampaně se znovu vloží i Česká televize se svým informačním textem, který setrvá na frekvencích prvního kanálu po několik dní i po vypnutí analogu. Použijeme stejnou metodu jakou jsme použili v Praze. Od čtvrtku 1. října do neděle tam bude text o vypnutí analogu. Průzkumy NKS a ATO ukazují, že informovanost obyvatel ohledně vypínání analogu je na adekvátní úrovni. Situace je obdobná jako v Praze. Problém je jen v tom, že koncový termín vypínání se v kampani zmiňuje téměř na poslední chvíli, tento termín není tak dobře vnímám, ale jinak vůči státní kampani nemáme výhrady,
dodal Hanuš.