Odstartoval VII. kulatý stůl serveru Digizone.cz o digitalizaci

24. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
24. 9. 2009

V pražském Hotelu Jalta dnes odstartoval VII. Kulatý stůl o digitalizaci, který pojednává především o televizi ve vysokém rozlišení (HDTV). V úvodním bloku se diskutovalo i o blížícím vypínání analogového vysílání v západních a středních Čechách za účasti generálního ředitele televize Nova Petra Dvořáka a technického ředitele televize Prima Patrika Slavíka, vedoucího projektu digitalizace České televize Pavla Hanuše a národního koordinátora digitalizace Zdeňka Duspivy.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Zdeněk Duspiva shrnul okolnosti, za kterých probíhá státní informační kampaň v Územní oblasti Plzeň. Jsou splněny všechny zákonní podmínky pro vypnutí analogového vysílání (stejný rozsah pokrytí, šestiměsíční souběh analogového a digitálního vysílání a tříměsíční informační kampaň). Většina diváků má dostatečné informace, jen osm procent ještě řeší přechod na digitál. V posledních čtyřech týdnech jsme vygradovali kampaň a posílili složky, které jsou potřeba. Výraznou část kampaně jsme cílili na starší občany včetně diskusních pořadů v Českém rozhlasu Plzeň, informačního letáku Diginoviny, SMS notifikací. Posílili jsme Digihlídky v terénu, zmínky v zpravodajství regionálních médií, a spustili jsme televizní spoty v regionálním vysílání televize Prima, uvedl Duspiva.

Předseda Národní koordinační skupiny očekává po vypnutí analogového vysílání větší nápor na infomační linku i na návštěvnost státního webu než byla po vypnutí analogu v Praze. Do kampaně se znovu vloží i Česká televize se svým informačním textem, který setrvá na frekvencích prvního kanálu po několik dní i po vypnutí analogu. Použijeme stejnou metodu jakou jsme použili v Praze. Od čtvrtku 1. října do neděle tam bude text o vypnutí analogu. Průzkumy NKS a ATO ukazují, že informovanost obyvatel ohledně vypínání analogu je na adekvátní úrovni. Situace je obdobná jako v Praze. Problém je jen v tom, že koncový termín vypínání se v kampani zmiňuje téměř na poslední chvíli, tento termín není tak dobře vnímám, ale jinak vůči státní kampani nemáme výhrady, dodal Hanuš.

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).