AKTUALIZOVÁNO Kabelová společnost UPC vrátila do nabídky analogové kabelové televize hudební kanál Óčko, který od Nového roku nabízela pouze digitálně a diváci si kvůli jeho příjmu museli od operátora pronajímat set-top-box. Óčko však není dostupné všem divákům analogové kabelové televize UPC, jako tomu bylo do konce loňského roku, ale pouze těm, co si předplácejí rozšířenou programovou nabídku Klasik.
Od pátečního poledne mohou zákazníci společnosti UPC opět sledovat TV Óčko v hlavní programové analogové nabídce Klasik, ze které od počátku roku 2008 v rámci digitalizace kabelové sítě UPC zmizelo,
sdělil marketingový manažer Óčka Ondřej Kašpárek. Zákazníci UPC tak podle něj mohou Óčko sledovat buď v rámci všech programových balíčků digitální kabelové televize, k jejichž sledování je nutný set-top-box, anebo ve starší analogové kabelové televizi.
K vyřazení Óčka z analogové nabídky kabelové televize přistoupila UPC poté, co nové digitální televize prosadily do tzv. „diginovely“ zákona o rozhlasovém a televizním vysílání rozšíření povinně šířených programů na všechny pozemně šířené digitální stanice. Ty musí všichni kabeloví operátoři nabízet v nejnižší a tudíž i nejlevnější programové nabídce.
UPC proti této podmínce protestovala a vymyslela způsob, jakým Óčko zachovat v základní nabídce kabelové televize, ale zároveň ne v analogové formě. Z kanálu, na kterém Óčko vysílalo v kabelech analogově, vytvořila digitální multiplex a zařadila do něj všechny programy základní omezené nabídky včetně Óčka. Divák, který chtěl Óčko sledovat i nadále, si pak musel od UPC pronajmout set-top-box pro digitální kabelovou televizi za měsíční poplatek 90 korun.
Firma však vyřadila Óčko nejen ze základní omezené nabídky analogové kabelové televize, ale také z rozšířené nabídky Klasik. U té ale argumentace UPC, že nabídka „není nafukovací“ a více programů se do ní nevejde, neobstála. Nové místo pro Óčko v analogové nabídce Klasik jsme získali tím, že jsme vyřadili program Hustler TV, který vysílal v části našich analogových sítí zděděných po Karnevalu. Tento program jsme přemístili do digitální kabelové nabídky a místo něj teď v analogovém Klasiku vysíláme Óčko,
řekl serveru DigiZone.cz mluvčí UPC František Malina.
Přeřazením Óčka do digitální kabelové televize UPC přišel tento program řádově o statisíce diváků. Podle průzkumu Mediaprojektu za druhé pololetí loňského roku, tedy před vyřazením Óčka z analogové nabídky UPC, tuto televizi sledovalo týdně 615 tisíc diváků.