Operátor O2 zveřejnil finanční výsledky za první pololetí 2019, konsolidované výnosy vzrostly na 19 miliard, tedy o 2,1 % a rostly v České republice i na Slovensku. Zisk naopak klesl o šest procent (na 2,6 miliardy Kč), podepsaly se na tom hlavně zvýšené odpisy dřívějších investic. Asi nejzajímavější zprávou reportu je však comeback pevné sítě.
Výnosy z fixní sítě zaznamenaly nárůst na 5,45 miliardy korun, tedy o 2,6 procenta, což je dokonce více, než růst výnosů v mobilní síti, které stouply o 1 % (na 9,95 miliardy Kč).
Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl o více než 12 % na 6,1 miliardy Kč, zvýšené investice v minulých letech, které směřovaly především do nákupů exkluzivních sportovních práv, dalšího posílení vlastní mobilní sítě na Slovensku a transformace informačních systémů, ale vedly k poklesu konsolidovaného čistého zisku o 6 % na 2,6 miliardy Kč.
„Po konsistentním dlouhodobém růstu mobilních služeb se nám podařilo obrátit trend i ve fixních službách a dosáhnout růstu zákazníků vysokorychlostního internetu, což nám pomohlo zvýšit výnosy i v celém fixním segmentu. Významným způsobem k růstu nadále pomáhá i náš unikátní filmový i sportovní obsah v O2 TV. Z té se stala jediná služba v Česku, která nabízí tak širokou a pestrou nabídku exkluzivního vysílání,“ prohlašuje k výsledkům předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Jindřich Fremuth, který dodává: „Také díky tomu vzrostl za letošní první pololetí počet zákazníků O2 TV o více než 40 tisíc a počet zákazníků vysokorychlostního Internetu HD o téměř 14 tisíc.“