Postoj televize Nova k výběru realizátora elektronického měření sledovanosti televizí v České republice po roce 2012 se nezměnil ani po dvou schůzkách s dalšími členy Asociace televizních organizací (ATO), která je zadavatelem tohoto průzkumu. Nova podle generálního ředitele Jana Andruška trvá na zrušení veřejné obchodní soutěže, v níž postoupila do konečného hlasování jediná nabídka od společnosti Mediaresearch, která peoplemetry provozuje již nyní.
K TÉMATU: Peoplemetry má v letech 2013 až 2017 provozovat opět Mediaresearch
Výběrová komise ATO bez zástupců Novy doporučila asociaci, aby za vítěze tendru oficiálně vyhlásila právě Mediaresearch, k tomu však podle stanov ATO může dojít pouze v případě, že v tím budou souhlasit všichni její stálí členové. Těmi jsou Česká televize, Nova, Prima a Asociace komunikačních agentur (AKA). Zatímco ČT, Prima a AKA nemají s výběrem společnosti Mediaresearch problém, Nova jej odmítá a žádá vypsání nového tendru, v němž by bylo možné posoudit více nabídek než tuto jedinou.
ČTĚTE TAKÉ: Spor o nového provozovatele peoplemetrů: trumfy nedrží pouze Nova
ATO k patové situaci svolalo již dvě schůzky, a třetí, naplánovanou na 4. listopadu, zrušila. Místo toho naplánovala na příští úterý 22. listopadu valnou hromadu, na které by se měla otázka výběru realizátora elektronického měření sledovanosti televizí vyřešit. Podle našeho názoru se tam ostatní členové chystají řešit otázky, které jsou už vyřešeny. Už jsme řekli, že jsme proti výběru Mediaresearch a že navrhujeme zrušení tendru. Pokud valná hromada proběhne, tak na ní budeme chtít zařadit bod o zrušení tendru,
prohlásil v rozhovoru pro server MediaGuru.cz šéf Novy Jan Andruško.
KOMENTÁŘ: Spor o peoplemetry je sporem o zachování pozice televize Nova
Valná hromada ATO by mohla navrhnout změny stanov, podle nichž je v případě výběru nového provozovatele peoplemetrů nutný souhlas všech stálých členů asociace. Nově by mohla rozhodovat prostá většina členů asociace, s tím by však Nova nesouhlasila. A změnu stanov musí odsouhlasit opět všichni stálí členové ATO. Jeden z účastníků navíc podal kvůli tendru na provozovatele peoplemetrů podnět antimonopolnímu úřadu a Nova požaduje, aby ATO do jeho rozhodnutí nevyhlašovala Mediaresearch vítězem.
NAPSALI JSME: Propuštění členové komise na výběr peoplemetrů žalují televizi Nova
ATO právě odesíláme dopis, ve kterém vyzýváme ostatní členy, abychom valnou hromadu minimálně odložili nebo zrušili. Je tu totiž ještě jeden důležitý aspekt, a to ten, že výběrové řízení prošetřuje na podnět jednoho z účastníků Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Domníváme se, že by bylo hodně nezodpovědné přistoupit nebo činit jakékoliv kroky s jakýmkoliv uchazečem ve chvíli, kdy rozhodnutí ÚOHS neznáme,
vysvětlil Andruško pro MediaGuru.cz.
Šéf Novy zároveň vyloučil, že by se Nova chystala přejít na vlastní měření sledovanosti a Česká republika by tak přišla o jednotnou měnu při prodeji televizní reklamy. Zcela na rovinu říkám, že tam bych se dostat nechtěl. Nenecháme se osočovat z toho, že tady rozvracíme kredibilitu projektu. Kdybychom byli přesvědčeni, že tendr proběhl v souladu se zákonem a také, že z něho vzešlo více nabídek, které bychom opravdu hodnotili, tak věřte, že jej nebudeme zpochybňovat,
uvedl.
Nova podle Andruška zatím nehodlá předběžně souhlasit ani s prodloužením smlouvy na provozování peoplemetrů se společností Mediaresearch, pokud by se do konce roku 2012 spor o tendr nevyřešil. Jediné, o čem by Nova byla ochotna diskutovat, je prodloužení smlouvy na poskytování Kontinuálního výzkumu, který je pro peoplemetrový projekt klíčový a upravuje se podle něj výběr domácností, které jsou zapojeny do měření sledovanosti. Mediaresearch má totiž s ATO smlouvu na dodávání tohoto výzkumu jen do konce tohoto roku.
Myslím si, že se dá s Mediaresearch dohodnout, že se poskytování Kontinuálního výzkumu prodlouží. To z naší strany není problém,
ujistil Andruško.