Majitelé chytrých televizorů s funkcí HbbTV (lidově „červené tlačítko“) se mohou na stanicích TV Nova zapojit do interaktivních soutěží. Při přepnutí na stanici se zobrazí soutěžní otázka, divák odpovídá pomocí ovladače.
Vyhodnocení probíhá okamžitě, a pokud divák odpoví správně, je přesměrován do HbbTV aplikace s popisem dalšího postupu k výhře (např. zadání telefonního čísla pro slosování).
Formát využil například pivovar Zlatý bažant, kterých nechal diváky soutěžit o 100 plechovek piva. Podle údajů TV Nova na soutěžní otázku odpovědělo 2,46 % diváků a bylo zaznamenáno téměř 11 000 správných diváckých odpovědí, přičemž 58 % odpovídajících zanechalo své telefonní číslo pro účely slosování.
Soutěže mohou cílit na diváky konkrétních pořadů nebo jinak definované skupiny diváků. Lišit se mohou také podle geografické polohy, značky televizoru a podobně.
V současnosti vidí červené tlačítko na stanicích skupiny Nova téměř 2,4 milionu diváků (data ATO/Nielsen). V prvním čtvrtletí letošního roku narostl v HbbTV zájem o sledování takzvaných dlouhých videí, tedy typicky pořadů z archivu, o devět procent.