Chápu tu myšlenku toho "návratu ke kořenům", jak to každý označuje. Ale nevím, přijde mi škoda jen tak zahodit jednoduchý rozlišovací prvek, kterým se Nova prezentuje více než 20 let za něco, co používala zhruba 3 roky. Tuhle proměnu bych chápal v momentě, kdyby Nova nechala původní podobu loga z roku 1994. Teď si ale Novu s tím původním logem spojí málokdo. Vždyť logo samotné prošlo úpravou už několikrát. Nejprve v roce 1997 (asi?) změnila logo na jednoduchou spirálu, později v roce 2004 změnila spirálu na tu současnou a v roce 2017 upravila font písmen.. Ještě tam pak byl drobný facelift v roce 2018, kdy na obrazovce přestali používat 3D efekt té spirály. Za 20 let se z té spirály stal symbol té televize, se kterým si to dneska každý spojí, teď budou v podstatě začínat od začátku..
Já bych to tak tragicky neviděl. Grafika je svěží, čistá trochu retro ale zároveň moderní. Ten návrat ke kořenům se povedl. Značka Nova má dlouhodobou tradici a právě na tom stavějí. Reakce diváků jsou kladné, protože jim to připomíná ty začátky Novy.
Podle mého názoru je ovšem v takové grafické pasti právě Prima. Tam je už načase vymyslet něco nového. U nich návrat ke kořenům asi úplně nehrozí. Ti už vystřídali několik verzí loga a vždy totální změna. Třeba myslím to, snad to bylo druhé logo, verze tyrkysové zaoblené písmo, to byla tragédie. Pak přišli s tou otevřenou knihou a 3D efektem. Ale potenciál toho loga v grafice nijak moc nevyužili.