Nova Cinema a ČT 2 minulý týden s letošními rekordy: 5,88 a 5,14%

29. 7. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
29. 7. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Druhým programům České televize a televize Nova se v létě evidentně daří. Minulý týden dosáhly letošních nejlepších průměrných celodenních podílů na dospělém publiku a nechaly za sebou třetí plnoformátovou komerční televizi Barrandov. Nova Cinema se dokonce přiblížila hranici šestiprocentního podílu na publiku, kterou dosud ještě v cílové skupině diváků starších patnácti let v týdenních výsledcích neatakovala. Prima love, ženský kanál televize Prima, se už natrvalo drží nad jednoprocentním podílem na trhu.

Novu Cinema minulý týden sledovalo po celý den v průměru 5,88 procenta dospělého publika, což je o 0,21 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Pro filmový kanál Novy to znamenalo posun na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin vykázala Nova Cinema průměrný podíl 6,56 procenta. Hlavní program Novy si naopak mírně pohoršil, v celodenních číslech o 0,25 procentního bodu na 27,44 procenta, během prime time pak stoupnul na průměrných 29,28 procenta.

Program ČT 2 minulý týden vykázal průměrný celodenní podíl 5,14 procenta, což je o 0,34 procentního bodu více než v předminulém týdnu a jednu setinu procentního bodu víc než dosavadní nejlepší týdenní výsledek Dvojky v letošním roce. ČT 2 dokonce předstihla o devět setin procentního bodu televizi Barrandov, kterou odsunula na šestou příčku ve sledovanosti českých televizí. Ve večerních časech se podíl ČT 2 udržel na nadprůměrných 5,02 procenta. Také ČT 1 v celodenních číslech stoupla, konkrétně o 0,21 procentního bodu na hodnotu 15,29 procenta a v prime time na 16,94 procenta (ani to jí ale nestačilo na druhou Primu).

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Další dva tematické kanály České televize mírně klesaly. Zpravodajskou ČT 24 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,53 procenta dospělého publika, což je o 0,23 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech pak podíl ČT 24 tradičně ještě klesl, tentokrát na hodnotu 2,97 procenta. Sportovní ČT 4 vykázala v celodenních číslech průměrný podíl 3,84 procenta, což je o 0,17 procentního bodu méně než minule. Během prime time podíl Čtyřky ještě klesl na hodnotu 2,63 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Mírný nárůst naopak zaznamenal hlavní program Primy, jemuž dávalo po celý den přednost 16,73 procenta dospělého publika – o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech to bylo dokonce 17,82 procenta. Ostatní dva programy Primy klesaly. Prima Cool v celodenních číslech o 0,16 procentního bodu na hodnotu 3,51 procenta, ve večerních časech až na 3,16 procenta. Prima love si v celodenním podílu pohoršila o pět setin procentního bodu na 1,07 procenta a v hlavním vysílacím čase vykázala podíl 0,79 procenta.

MM 25 baliček

Pokles se nevyhnul ani televizi Barrandov, kterou v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku předstihla Nova Cinema a dokonce i ČT 2. Oproti předminulém týdnu si pohoršila o 0,32 procentního bodu na hodnotu 5,05 procenta. Ve večerních časech se ale Barrandovu dařilo o něco lépe, vykázal průměrný podíl 5,74 procenta a porazil alespoň ČT 2. Na Novu Cinema ale ani tento divácký podíl nestačil, a tak se musel Barrandov v prime time spokojit s pozicí páté nejsledovanější televize v zemi.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,02 procenta, což je o jednu setinu procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,50 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,50 procenta, o tři setiny procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,59 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).