S prudkým nárůstem nakažených novým koronavirem koreloval i nárůst návštěvnosti ve zpravodajské sekci českého internetu. Nejvíce se zpravodajství četlo z tabletů (21 %), pevné počítače a notebooky tvořily střed (16 %) a nejméně na mobilních telefonech (9 %).
Druhou kategorií, která zaznamenala v březnu zvýšený provoz, byly servery z kategorie ekonomika. Návštěvnost ekonomické sekce rostla především na mobilních zařízeních (15 % z tabletů a 11 % na mobilních telefonech), klasické počítače zaznamenaly nárůst o necelých 8 %.
„Zavírání některých podniků, školských zařízení či rychlý pád akcií a následné zavedení záchranných vládních balíčků na podporu společností a osob, které postihly ekonomické následky pandemie, mohly mít vliv na zvýšení počtu návštěvníků ekonomických webů,“ domnívá se Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které službu v České republice provozuje.
V březnu vzrostla ale také návštěvnost u oddechových kategorií. Pánské magazíny o životním stylu zaznamenaly nárůst především na mobilních zařízeních, a to mezi 36–47 % (podle typu zařízení), u zájmových serverů a hobby se pohyboval nárůst mezi 14 – 17 % (podle typu zařízení) a výrazný nárůst počtu uživatelů zaznamenala také internetová rádia a televize. Poslední jmenovaná kategorie rostla hlavně na tabletech (25 %), dále na mobilních telefonech a klasických PC (u obou zařízení nárůst o 17 %).
Celkový počet reálných uživatelů na českém internetu oproti předchozímu měsíci naopak nepatrně poklesl.