Počet předplatitelů internetové videotéky Netflix na konci roku 2020 přesáhl 200 milionů. Firma to oznámila v souhrnné zprávě pro investory o výsledcích za čtvrté čtvrtletí loňského roku. Za poslední tři měsíce si Netflix předplatilo dalších 8,5 milionu zájemců a celkový počet zákazníků tím dosáhl 204 milionů, z toho 66,7 milionu v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). Netflix hodnotí loňský rok jako vůbec nejlepší z hlediska růstu počtu platících zákazníků.
Celkové výnosy se loni zvýšily o 24 % na 25 miliard dolarů. Z přehledového grafu je zřejmý prudký nárůst zájmu uživatelů po vypuknutí globální pandemie koronaviru na jaře 2020. Mezi nejúspěšnějšími tituly firma uvádí například čtvrtou řadu seriálu Koruna, která přiměla diváky k tomu, že si pustili i všechny tři předchozí řady. Celkově už seriál vidělo přes 100 milionů domácností. Seriál Dámský gambit si pustilo 62 milionů domácností během prvního měsíce. „A také se po jeho uvedení zvýšily prodeje šachových souprav,“ všimla si firma.
Netflix chce nadále podporovat lokální tvorbu. Německý historický akční seriál Barbaři během prvních čtyř týdnů po premiéře vidělo 37 milionů domácností. Daří se rovněž korejským, mexickým nebo japonským produkcím. Netflix předpokládá, že o původně lokální tvorbu bude nadále zájem po celém světě. Jako příklad uvádí francouzský seriál Lupin, který měl premiéru na začátku ledna 2021 a hned poté se dostal na druhé místo v žebříčku nejsledovanějších pořadů na americkém Netflixu. V desítkách zemí se stal nejsledovanějším seriálem vůbec a Netflix odhaduje, že ho během prvního měsíce zhlédne kolem 70 milionů domácností.
Štáby ve většině zemí se vrátily k natáčení, v postprodukční fázi je nyní kolem 500 titulů. Každý týden v roce 2021 chce Netflix uvést premiéru jednoho původního snímku. Jak podotýká, konkurence v oblasti streamovacích služeb houstne a například Disney+ má po prvním roce existence už 87 milionů předplatitelů. Netflix se proto snaží být „streamovací službou první volby“.
Detailní údaje za jednotlivé země Netflix nezveřejňuje, za Českou republiku publikoval jen přehled nejsledovanějších pořadů v roce 2020.