Nejposlouchanější stanicí je Radiožurnál, DAB+ využívá už 17 % lidí

9. 8. 2023

Sdílet

Aktuální výsledky výzkumu poslechovosti Radioprojekt za první pololetí roku 2023 ukázaly, že nejposlouchanější stanicí je nadále Radiožurnál. V průměru si ho zapíná 842 tisíc posluchačů denně, v průměrném týdnu si ho naladí až 1,63 milionu lidí.

Celkový podíl Českého rozhlasu na trhu je 27,6 %. Přestože průměrná doba poslechu rádií dlouhodobě klesá, u regionálních stanic veřejnoprávního rozhlasu se zvýšila o 17 minut. Promítlo se to do jejich podílu na trhu, který je nyní 7,6 % (ve srovnání s minulými výsledky je to posun o 0,8 procentního bodu).

O pozici nejposlouchanějšího komerčního rádia se přetahují Impuls a Evropa 2. V průměrném dnu láká víc posluchačů Impuls (688 tisíc, zatímco Evropa 2 je v závěsu se 677 tisíci posluchačů). Naopak v týdenních datech je úspěšnější Evropa 2 (1,46 milionu lidí oproti 1,44 milionu u Impulsu).

Stanice Denní poslechovost (v tisících)
ČRo Radiožurnál 842
Rádio Impuls 688
Evropa 2 677
Rádio Blaník 608
Frekvence 1 442
ČRo Dvojka 348
ČRo Plus 143
ČRo Vltava 46
Radiožurnál Sport (digitální stanice) 16
Rádio Z (nyní Rádio Prostor) 8
ČRo Radio Wave (digitální stanice) 8
ČRo Rádio Junior (digitální stanice) 4
ČRo Pohoda (digitální stanice) 4
ČRo Jazz (digitální stanice) 3
ČRo D-dur (digitální stanice) 3

Nejoblíbenějším nadregionálním rádiem je síť Kiss, té dává přednost 458 tisíc lidí denně, respektive 929 tisíc týdně. Z čistě regionálních stanic má tradičně silnou pozici Český rozhlas Brno, každý den si ho zapne 100 tisíc lidí.

Radioprojekt také představil čerstvá data o způsobech poslechu rádia. Vzrostl poslech na DAB+ přijímačích a DAB+ autorádiích, tuto technologii využívá 17 % lidí. Loni ve stejném období to bylo 14 %, v roce 2021 se k používání DAB+ hlásilo 11 % posluchačů.

DAB+ má nyní srovnatelnou pozici s posloucháním rádií prostřednictvím mobilních telefonů (rovněž 17 %) nebo na počítačích (16 %). Poklesl zájem o poslouchání rádií prostřednictvím televizoru, z 11 % v roce 2021 na současných 9 %.

Z těch, kteří mohou poslouchat DAB+, poslouchá vysílání 40 % denně a 28 % několikrát do týdne. 12 % zapne DAB+ jednou týdně, 8 % několikrát za měsíc, 4 % přibližně jednou měsíčně, 5 % ještě méně často. Tři procenta dotázaných DAB+ sice mají, ale vůbec tímto způsobem rádio neposlouchají.

Posluchači DAB+ v průměru poslouchají rádia o deset minut déle než majitelé klasických přijímačů. Další data si můžete prohlédnout v úvodní galerii.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).