Pokud se nepodaří dosáhnout úplného zrušení reklamy ve vysílání České televize, je televize Nova ochotna tolerovat její zachování v určité okleštěné formě na programech ČT 2 a ČT 4. Na konferenci DIGImedia 2011 to dnes řekl generální ředitel televize Nova Jan Andruško. Výnosy z prodeje reklamy na programu ČT 2 by podle něj šly do Fondu kultury, z programu ČT 4 pak na podporu sportu. Jsme připraveni to zakotvit i smluvně,
dodal Andruško.
K TÉMATU: Nova hrozí státu další arbitráží, pokud zachová reklamu v České televizi
Nova trvá na tom, že reklama v ČT má skončit společně s procesem digitalizace televizního vysílání. Tak to bylo předem dané zákonem, když se zvyšovaly koncesionářské poplatky. Víme, že konec reklamy v ČT znamená problém pro financování Státního fondu na podporu kinematografie, proto jsme společně s dalšími připraveni se ho ujmout,
řekl šéf Novy. Komerční televize jsou podle něj připraveny do fondu odvádět nejméně 150 milionů korun ročně, což je částka, která nyní do fondu plyne z reklamních výnosů ČT.
Zákonodárci momentálně projednávají návrh několika senátorů, aby byla reklama v ČT zachována i po dokončení televizní digitalizace. Argumentují potřebou financovat nejen fond kinematografie, ale také kulturu a sport. Ministr kultury Jiří Besser (TOP 09) navrhuje, aby reklama v ČT zůstala ještě dva roky. Podle Andruška by to ale znamenalo, že by se v roce 2013 znovu hledaly důvody, proč reklamu v ČT zachovat i nadále.