Jihoafrická internetová skupina Naspers má dlouhodobě silný vliv na evropských trzích. A to včetně České republiky, kde Naspers koupili a prodali firmy Mall.cz a Heureka.cz a v Berouně a Praze provozoval hlavní vývojovou centrálu pro ShowMax, což je konkurent Netflixu na arabských a dalších trzích. ShowMax od února spadá pod MultiChoice Group, která se od Naspers oddělila.
Naspers nyní v Evropě plánují výraznou akci. Skupina uvedla, že na burze v Amsterdamu (Euronext) upíše akcie nově vytvořené společnosti, jejíž hodnota by se podle prvních propočtů měla dostat na 134 miliard dolarů. S velkou pravděpodobností se tak stane největším internetovým podnikem v Evropě. A jen těsně nedosáhne na největší evropskou technologickou firmu, kterou je německý SAP.
Naspers v nově vytvořené entitě, která prozatím nemá oficiální jméno a prozatím se jmenuj NewCo, sjednotí podíly v internetových firmách, které vlastní v několika zemích. Naspers si v NewCo plánuje ponechat 75procentní podíl.
Největší zájem budí čínský obr Tencent, v němž Naspers drží 31 procent. V balíku dále budou zahrnuty podíly v ruském Mail.ru, německém Delivery Hero (vlastník DámeJídlo.cz), americkém Letgo (které v Česku končí) indickém Swiggy, PayU (operuje i u nás) a několik dalších.