Česká internetová společnost a investiční skupina Miton spolu s venture kapitálovým fondem Credo Ventures investují do polského startupu Displate.
Celková investice v tomto kole byla 3 miliony dolarů, přičemž Miton se na ní podílel větší částkou. Credo na druhé straně investovalo do firmy dva miliony dolarů již v prvním investičním kole, které proběhlo loni, a drží tak větší celkový podíl.
Displate se zaměřuje na oblast home decor, konkrétně výrobu kovových „plakátů“ (tzv. displatů) a provoz navázaného internetového tržiště, které přímo propojuje jednotlivé umělce a zákazníky. Své výtvory na něm momentálně nabízí 7200 nezávislých umělců z 86 zemí, celkově je v nabídce asi 135 000 designů. Miton se pravděpodobně pokusí startup nějakým způsobem provázat s nákupní galerií Biano, která je obdobně tematicky zaměřená, ta se nalézá v jeho portfoliu již od roku 2015.
Displate, který operuje globálně, chce letos utržit 20 mil. dolarů. Největší podíl na jeho tržbách mají zákazníci z USA.
O budoucnosti Mitonu jsme mluvili v srpnu s Václavem Štruplem, jedním ze společníků. Rozhovor si můžete poslechnout jako podcast:
Nebo si ho pusťte jako videorozhovor: