Allegro fakticky okopírovalo náš reklamní slogan, říká internetový obchod Mironet. Na e-comerce tržiště, vlastněné polskou skupinou Allegro, proto podle svého vyjádření podal žalobu na ochranu před nekalým soutěžním jednáním.
Obchod říká, že Allegro ve druhém čtvrtletí letošního roku začalo ve svých kampaních používat slogan „Když něco, tak Allegro“ a navazující slogany (typově „Když hračky, tak Allegro“).
Obdobné slogany („Když počítače, tak Mironet“, „Když mobily, tak Mironet“, „Když hračky, tak Mironet“) přitom poslední čtyři roky používáme my, tvrdí e-shop.
„Mironet se pokoušel s Allegrem komunikovat a situaci smírnou cestou vyřešit. Až po výzvě do datové schránky od právníka společnosti Mironet svou kampaň Allegro pozastavilo. Nicméně následně svoji kampaň znovu obnovilo a s Mironetem přestalo komunikovat. Mironet proto neměl jinou možnost, než podat na Allegro žalobu na ochranu před jeho nekalým soutěžním jednáním. Nejnovější kampaň Allegra i přes výzvy a podanou žalobu v srpnu aktuálně graduje zejména na sociálních sítích,“ dodává firma.
„S těmito obviněními nesouhlasíme, celá věc je nyní v řešení našich právníků,“ reagoval na dotazy Lupy ohledně žaloby ředitel komunikace skupiny Allegro Marcin Gruszka.
Proti konkurenční reklamě Mironet v krátké době protestuje už podruhé. Loni se ohradil proti kampani Alza.cz, která cílila na zákazníky e-shopů Mall.cz a CZC.cz a slibovala vyřídit jejich případné reklamace. Alza se přitom odvolávala na nejistou budoucnost těchto e-shopů, které koupilo Allegro. Mironet tehdy kampaň Alzy označil za neetickou a reagoval vlastní protikampaní.
Allegro postupně převádí zákazníky z Mall.cz a CZC.cz na své tržiště. Samostatný obchod CZC má letos v září zaniknout. Mironet teď říká, že k němu přešla řada zákazníků CZC a že se stal po Alze dvojkou na trhu s IT a elektronikou. Toto tvrzení se nedá nezávisle ověřit.