Ministr kultury Baxa není pro rozšíření reklamy v ČT

1. 8. 2022

Sdílet

Česká televize, virtuální studio 8 Autor: Česká televize

Koaliční vláda nechce ani zvyšovat televizní poplatky, ani přechodně rozšířit reklamní prostor ve vysílání České televize. Tyto změny navrhovalo vedení České televize kvůli vývoji inflace a klesající reálné hodnotě televizního poplatku, jehož výše se nezměnila od roku 2008. Kvůli ekonomické situaci musí Česká televize v následujících dvou letech ušetřit skoro miliardu korun.


Petr Dvořák: Zvýšení televizních poplatků není jediná cesta. Jsou i další způsoby
Přečtěte si také:

Petr Dvořák: Zvýšení televizních poplatků není jediná cesta. Jsou i další způsoby

Ministr kultury Martin Baxa (ODS) v rozhovoru pro Novinky.cz naznačil, že ve hře je pouze úprava zákonné definice poplatníka. Poplatky by pak muselo hradit víc lidí, ne pouze domácnosti s přijímači pro televizní vysílání, jak je to dosud.

„Variantu (zvyšování poplatků) v nejbližší době nechci. A osobně moc nejsem sympatizantem rozšíření reklamního vysílání v ČT. A co se týká změny definice koncesionáře, přiznám se, že tam budu určitě zvědav na odborné podklady,“ poznamenal ministr.

Právě ministerstvo kultury je garantem mediální legislativy a v souladu s vládním programovým prohlášením by mělo připravit podmínky pro stabilní a udržitelné financování médií veřejné služby. Zatím ale se žádnou konkrétní představou nepřišlo, podle ministra by ji měla zformulovat Rada České televize.

„Myslím, že jako ministr kultury nemám žádnou kompetenci k tomu, abych komentoval jednotlivé návrhy generálního ředitele. Rada by se teď měla ujmout klíčové role a být tím klíčovým partnerem pro debatu s generálním ředitelem. Rada ČT schvaluje rozpočet a tzv. dlouhodobý plán financování. Bezpochyby takový signál by sehrál pro politiky důležitou roli,“ řekl ministr Baxa k ohlášeným úsporám v České televizi, kvůli nimž má například skončit nostalgická stanice ČT3, filmové laboratoře anebo výroba ve studiu v Ostravě-Radvanicích.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).