Státní online kampaň na zvýšení povědomí o portálu MOJE daně 2021 a o nové paušální dani bude stát 5 milionů korun. Ministerstvo financí s vysoutěženou agenturou DigitalAd, s. r. o. uzavřeno smlouvu na konci prosince loňského roku. Přitom stávající živnostníci, kteří chtěli paušální daň letos uplatnit, se mohli k novince přihlásit jen do 11. ledna.
„Informační kampaň MOJE daně 2021 byla spuštěna v řádu několika hodin po podepsání smlouvy s vítězným dodavatelem a její první část zaměřená na zvýšení povědomí živnostníků o možnosti paušální daně trvala zhruba 2 týdny,“ vysvětlil Lupě smysl kampaně Tomáš Weiss z Odboru vnější vztahy a komunikace Ministerstva financí.
Kampaň byla podle Weisse vysoutěžena až na konci prosince mimo jiné proto, že zákon, který zavádí mimo jiné paušální daň, schválil parlament až 1. prosince 2020. „Již od začátku prosince po dokončení legislativního procesu nicméně byla tato daňová novinka ze strany Ministerstva financí aktivně komunikována standardními komunikačními nástroji ve spolupráci s odbornými a podnikatelskými organizacemi,“ dodává Weiss.
Navzdory snahám ministerstva ale o paušální daň projevilo zájem 70 tisíc živnostníků, přičemž rezort původně počítal s tím, že novinku využije až 100 tisíc podnikatelů. A právě online kampaň měla pomoci živnostníky k paušální dani přivést. „Základním záměrem informační kampaně bylo zvýšit povědomí živnostníků o možnosti paušální daně s cílem konverze v podobě přihlášení se k paušální dani,“ říká Weiss s tím, že konverze měly probíhat prostřednictvím stránky www.mojedane21.cz, kde se mohli živnostníci k dani rovnou přihlásit.
Podle ministerstva ale na podporu samotné paušální daně šla jen menší část prostředků celé kampaně. „Druhá, významnější část této zakázky bude realizována v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku v souvislosti se spuštěním modernizovaného daňového portálu, tzv. online finančního úřadu,“ vysvětluje Weiss. Na portálu MOJE daně 2021 chce rezort pracovat i v dalších letech a vytvořit z něj rozcestník informací o daňových projektech.
Kampaň podle mediaplánu přiloženého ke smlouvě má zahrnovat brandingové bannery, videospoty nebo 20–30vteřinové reklamy na YouTube. Zájemce o využití online finančního úřadu a paušální daně chce ministerstvo lákat i přes stories na Facebooku a Instagramu, případně přes přímé zprávy na síti LinkedIn. Online reklamy mají podle smlouvy přivést na web MOJE daně 2021 zhruba 476 tisíc návštěvníků a způsobit necelých 200 milionů impresí.